برنج در سبد کالاهای اساسی قرار می‌گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج در سبد کالاهای اساسی قرار می‌گیرد، گفت: مسئولان استان گیلان به جد پیگیر قرارگیری برنج در سبد کالای اساسی هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و در کشور ما و در استان گیلان هم این موضوع ملموس است.

وی با اشاره کاهش بارش‌های زمستانه در گیلان، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها، برنامه ریزی برای سال زراعی آتی ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال زراعی سختی را پشت سر گذاشتیم، گفت: تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب حرکت خوبی برای کاهش تنش‌های آبی در گیلان بود.

محمدی، برنامه محوری و تعریف تقویم زراعی را راهکار موفقیت آمیز در کشاورزی دانست و بیان کرد: تقویم زراعی کمک می‌کند تا به نسبت میزان آبی که در اختیار است برای آبیاری مزارع برنامه ریزی صورت گیرد.

وی از اجرای شخم اولیه در ۴ درصد از اراضی شالیزاری گیلان خبر داد و افزود: تسریع در اجرای شخم اولیه ضمن تطبیق تقویم زراعی، منجر به دفع آفات کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزان از هم اکنون برای مقابله با تنش آبی آمادگی داشته باشند تا غافلگیر نشوند، گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب کشاورزی، کشاورزان در تأمین امکاناتی نظیر پمپ، موتورآلات و تجهیزات آب برداری غفلت نکنند.

محمدی با بیان اینکه برای تجهیز امکانات کشاورزی تسهیلات در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: کشاورزان برای دریافت تسهیلات ویژه خرید تجهیزات و امکانات از طریق ادارات کشاورزی در شهرستان‌ها اقدام کنند.

وی از ذخیره راهبردی ۳۴ هزار تن انواع کود کشاورزی در گیلان خبر داد و افزود: هیچ نگرانی در تأمین کود وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند از هفته آتی برای تأمین انواع کود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج در سبد کالاهای اساسی قرار می‌گیرد، گفت: نمایندگان گیلان به همراه استاندار به جد پیگیر قرارگیری برنج سبد کالای اساسی هستند.

محمدی با اشاره به اهمیت تشکیل سامانه پایش کود، بیان کرد: سامانه پایش کود ضمن برقراری تنظیم بازار نهاده‌ها، نظارت بر قیمت‌ها و کوتاه کردن دست دلالان در این بخش، به کیفیت آن نیز نظارت می‌کند.

کد خبر 53624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =