مصرف چند کالری در روز موجب کاهش وزن ایمن می شود

کلید کاهش وزن ساده به نظر می رسد، کمتر بخورید.

به گزارش مدیسن نت، صرف نظر از رژیم غذایی که دنبال می‌کنید، کاهش وزن به معنای سوزاندن کالری بیشتر از آنچه می‌خورید است. این سوال پیش می‌آید که برای کاهش وزن چقدر کالری باید بخوریم؟

به گفته محققان، برای اکثر مردم، کاهش حدود ۵۰۰ کالری در روز نقطه خوبی برای شروع کاهش وزن است. اگر بتوانید هر روز ۵۰۰ کالری کمتر بخورید، باید حدود نیم کیلوگرم در هفته کم کنید.

طبق توصیه محققان دانشگاه هاروارد، یکی دیگر از راه‌های آسان برای فهمیدن اینکه چه مقدار کالری باید بخورید این است که وزن خود را در ۱۵ ضرب کنید. این عدد تعداد کالری مورد نیاز برای حفظ وزن فعلی را به شما می‌دهد. برای کاهش وزن، به سادگی این عدد را کاهش دهید.

«سامانتا هلر»، متخصص تغذیه در دانشگاه نیویورک می‌گوید: «اما شمارش کالری کافی نیست. اگر می‌خواهید ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کنید، یکی از ابزارهای مهم این است که یک دفترچه غذایی داشته باشید. هر چیزی که می‌خورید را برای پنج تا هفت روز پیگیری کنید. سپس سوابق غذایی خود را مرور کنید. ببینید کجا می‌توانید شیرینی، تنقلات، وعده‌های بزرگ و نوشیدنی را کاهش دهید. بدین ترتیب برنامه‌ای برای کاهش وزن داشته باشید.»

وی در ادامه می‌افزاید: «شما می‌توانید با وجود خوردن همه چیز، وزن کم کنید به شرط اینکه کالری کمتری مصرف کنید یا کالری بیشتری نسبت به قبل بسوزانید.»/ مهر

کد خبر 53669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =