میادین آب و جارو شد اما گوشت گرم وارداتی نرسید

در حالی که غرف میادین میوه و تره‌بار برای توزیع گوشت گرم وارداتی آماده شده است، اما هنوز خبری از آن وجود ندارد.

پس از افزایش یکباره قیمت گوشت قرمز در بازار، وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های خود را برای کاهش قیمت اعلام کرد، که علاوه بر توزیع گسترده گوشت منجمد وارداتی، قرار بود گوشت گرم هم وارد کشور شده و توزیع شود. قرار بود این گوشت‌ها روز گذشته توزیع شوند، اما تاکنون خبری از آن نبوده است.  

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی ۲۱ دی‌ماه اعلام کرد گوشت گرم گوسفندی وارداتی از هفته آینده با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد.

همان زمان آقای آبنار گفت: «برای گوشت گرم تمهیداتی فراهم شده و در راستای واگذاری تنظیم بازار به تشکل‌ها و بخش خصوصی، توافق شده که نسبت به واردات گوشت گرم و گوسفندی اقدام کنند. ظرف هفته آینده گوشت گرم وارد کشور می‌شود و با قیمت زیر ۲۰۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار و غرف قصابی عرضه خواهد شد.»

وی این را هم گفته بود که هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع این گوشت‌ها وجود نخواهد داشت و بدون محدودیت بین مردم توزیع می‌شود.

۱۲ روز از آن تاریخ می‌گذرد و آنطور که مدیر بهره‌برداری سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران می‌گوید هنوز گوشتی به عنوان گوشت گرم وارداتی وارد میادین نشده است.

مقدسی‌زاده گفته است که ۱۹۶ مرکز را برای عرضه گوشت گرم آماده کرده‌ایم که شامل ۲۲ میدان میوه و تره‌بار اصلی و ۱۷۴ بازار زیرمجموعه آن است و آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم به محض ورود این محموله‌ها توزیع آغاز خواهد شد.

این مسئول در برنامه تلویزیونی گفته است که براساس قول مسئولان قرار است توزیع گوشت گرم از امروز انجام شود.

به گزارش فارس، هنوز از توضیحات مسئولان این درک حاصل نشده است که گوشت قرمز وارداتی چگونه گرم تلقی می‌شود؟ آیا دام آنجا ذبح شده و گوشت آن به کشور وارد خواهد شد؟ یا دام زنده به کشور می‌آید و اینجا ذبح می‌شود؟/فارس

کد خبر 53675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =