محصولات لبنی با تخفیف ویژه در میادین میوه و تره بار عرضه می شود / آمادگی صنایع لبنی برای عرضه مستقیم محصولات در سراسر کشور

پیرو تعامل صورت گرفته میان سازمان میادین میوه و تره بار و انجمن و اتحادیه صنایع لبنی محصولات لبنی با تخفیف ویژه به فروش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس» ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات لبنی از امروز به طور رسمی فروش محصولات لبنی با تخفیف ویژه در 25 غرفه در میادین مهم سطح شهر تهران آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری و توافقات صورت گرفته با انجمن صنفی صنایع لبنی ایران و همچنین اتحادیه لبنی مقرر شد 4 محصول پرفروش لبنی مشمول قیمت گذاری تثبیتی با 5 درصد تخفیف و سایر محصولات لبنی با 20 درصد تخفیف به مردم عرضه شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به فرآیند طی شده برای اجرای کامل این طرح گفت: از آذر ماه سال جاری و پس از مذاکرات انجام شده غرفه های اعلا با قیمت پایه و بدون برگزاری مزایده در اختیار صنعت لبنیات قرار گرفت و با رفع برخی نواقص عملا این طرح از امروز به صورت کامل اجرایی شده و تا پایان آذرماه 1402 ادامه خواهد داشت.
وی افزود: 17 غرفه در اختیار انجمن صنفی صنایع لبنی و 8 غرفه دراختیار اتحادیه لبنی است.
فصاحت خاطرنشان کرد: علاوه بر این 25 غرفه، بیش از 50 غرفه نیز به صورت مستقیم در اختیار تولیدکنندگان  صنایع لبنی در سایر میادین شهر تهران است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به برنامه تحول این سازمان متذکر شد: از سال آینده ردیف بودجه اختصاصی برای زنجیره تامین دراختیار سازمان میادین خواهد بود.
وی در خصوص برنامه های سازمان میادین برای شب عید گفت: از 15 اسفند ماه در تمامی مناطق شهرتهران نمایشگاه عرضه مستقیم دایر خواهد شد و برای این منظور غرفه ها با شرایط ویژه دراختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

آمادگی صنایع لبنی برای عرضه مستقیم محصولات در سراسر کشور
در ادامه این جلسه علی عبدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی و مدیرعامل شرکت لبنیات پاک نیز طی سخنانی با اشاره به کاهش 26 درصدی مصرف لبنیات پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها وافزایش قیمت محصولات لبنی تصریح کرد: صنایع لبنی به منظور حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات آمادگی دارد علاوه بر توزیع محصولات لبنی در میادین میوه و تره بار شهر تهران با همکاری استانداران، فرمانداران و شهرداری های سراسر کشور این طرح را در تمامی استان ها اجرایی کند.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی در خصوص سیاست دولت مبنی بر تثبیت قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: جلسات متعددی با مدیران وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده است و صنعت آمادگی دارد تا برای حفظ تولید و افزایش مصرف سرانه لبنیات در کشور در برنامه های دولت در زمینه فروش مستقیم مشارکت داشته باشد.
وی افزود: در همین راستا با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، صنایع لبنی مشارکت جدی در اجرای طرح (فجر تا فطر) در فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور داشته اند تا محصولات با کیفت و قیمت مناسب تری به دست مصرف کنندگان برسد.

تلاش برای حظ لبنیات در سفره های مردم
در ادامه این جلسه مهرنوش امجدی گلپایگانی مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان صنعتی فرآورده های لبنی نیز در سخنانی کاهش مصرف سرانه لبنیات را زنگ خطری برای سلامت کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به عدم اجرای طرح شیر مدرسه در کشور و همچنین افزایش قیمت شیر ومحصولات لبنی پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، انجمن صنایع لبنی به دنبال اجرای برنامه های مختلف برای عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است تا لبنیات همچنان بر سر سفره های مردم باقی بماند.
وی در خصوص مذاکرات چهار ماهه با سازمان میادین برای اجرای کامل طرح عرضه مستقیم محصولت لبنی در غرفه های این سازمان تاکید کرد: اجرای این طرح بدون حمایت های شخص آقای فصاحت ممکن نبود و امیدواریم با اجرای این طرح، مردم دسترسی راحت تری به محصولات متنوع لبنی با حداقل قیمت داشته باشند.

محصولات لبنی با تخفیف ویژه در میادین میوه و تره بار عرضه می شود / آمادگی صنایع لبنی برای عرضه مستقیم محصولات در سراسر کشور

محصولات لبنی با تخفیف ویژه در میادین میوه و تره بار عرضه می شود / آمادگی صنایع لبنی برای عرضه مستقیم محصولات در سراسر کشور
 

کد خبر 53730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =