آخرین تلاش‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات پارلمان بخش خصوصی

برنامه زمان بندی انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تا کنون چند بار دچار تغییر شده و در آخرین اقدام، زمان ثبت نام برای افزایش مشارکت تمدید شده است.

انجمن نظارت بر انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور با صدور دستورالعملی که به هیات‌های نظارت بر انتخابات در کل کشور ابلاغ شده‌است، با تاکید بر برگزاری انتخابات دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی طی روز شنبه (۲۰ اسفند ۱۴۰۱)، آخرین شرایط برای رأی‌دهندگان در این دوره از انتخابات را تشریح و مهلت ثبت‌نام اعضای حقیقی را تمدید کرد.

بر اساس این دستورالعمل، اشخاص دارای کارت عضویت حقیقی تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه (دهم اسفند ماه) فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://election.iccima.ir و تکمیل فرم‌های مربوطه و درج توضیحات لازم و بارگذاری اسناد مرتبط، نسبت به ثبت‌نام جهت احراز اهلیت رای دادن اقدام کنند.

لازم به ذکر است که این اشخاص حتماً باید سابقه دو سال عضویت را داشته باشند و بتوانند حداقل یکی از شروط ذکر شده برای اهلیت‌سنجی را نیز دارا باشند و به طور مستند به انجمن نظارت اعلام کنند.

همچنین طبق اعلام انجمن نظارت، اشخاص حقوقی به شرط دارا بودن حداقل دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته و معتبر بودن کارت عضویت تا روز رای‌گیری (۲۰ اسفند ماه) نیازی به ثبت‌نام روی این سامانه برای مشارکت در انتخابات دهم ندارند.

اعضای حقیقی نیز در صورتی که علاوه بر کارت عضویت اتاق بازرگانی ایران، دارای کارت بازرگانی معتبر تا تاریخ ۲۰ اسفند باشند، به صورت سیستمی احراز اهلیت خواهند شد و نیاز به ثبت‌نام در این سامانه ندارند.

به گزارش ایسنا، پیش از این رؤسای اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران نیز از فعالان بخش خصوصی خواسته بودند که در این انتخابات به شکل گسترده شرکت کنند.

غلامحسین شافعی - رییس اتاق بازرگانی ایران - در نامه‌ای گفته که ‌"در این فرصت از تمامی اعضاء محترم اتاق در سراسر کشور تقاضا و تمنا دارم تا برای آینده بهتر و رشد و ارتقای این نهاد تشکلی و مدنی و همچنین کمک و مساعدت بهینه به ساختارهای مختلف حاکمیتی کشور عزیزمان ایران، بزرگان اقتصاد بخش خصوصی کشور که صاحب اهلیت حرفه‌ای هستند را برای اداره اتاق انتخاب نمایند. ‌امیدوارم همه همکاران ارجمند با درک شرایط موجود کشور، ضمن حضور حداکثری در انتخابات، افرادی شایسته را به‌عنوان نمایندگان خود در بدنه مدیریتی اتاق‌ها انتخاب نمایند و رسالت عظیم خویش را برای صیانت از این سرمایه ملّی در این مقطع مهم به انجام برسانند تا همه ما سربلند و سرافراز از این مرحله خطیر عبور کرده و میراث ارزشمند اتاق را قوی‌تر از گذشته به دست آیندگان بسپاریم".

مسعود خوانساری - رییس اتاق بازرگانی تهران - نیز در آخرین جلسه هیئات نمایندگان این اتاق اظهار کرد که "نباید بگوییم اتاق مدینه فاضله بوده اما کمتر نهاد و تشکلی در کشور وجود دارد که اعضا آن بعد از مدتی دچار انشعاب و دسته‌بندی نشوند اما خوشبختانه ما شاهد این اتفاق در هیات نمایندگان اتاق تهران نبودیم و در این دوره شاهد اتحاد اعضا بوده‌ایم که این نشانه بلوغ و استعدادی بود که در اعضا هیات نمایندگان وجود دارد. اگر موفقیتی در اتاق تهران رخ داده به خاطر تلاش اعضا هیات نمایندگان رخ داده که همه همدل و همرنگ توانستند کارها را پیش ببرند. نکته مهمی که درباره انتخابات وجود دارد این است که اعضای اتاق پرشور در انتخابات شرکت و دیگران را هم تشویق کنند که در انتخابات حضور داشته باشند. هرچقدر که انتخابات پرشورتر برگزار شود به نفع اتاق و جایگاه آن و بخش خصوصی است و اعضا نباید اتاق را در این شرایط مهم تنها بگذارند؛ هر گروه و افرادی انتخاب شوند نباید فراموش کنیم که اتاق خانه همه ما و اعضاست و باید همیشه تلاش کنیم که اتاق را سرزنده و سربلند نگهداریم"./ ایسنا

کد خبر 53782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =