فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است/ پشت پرده اختلالات بازار ارز شناسایی شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و آن قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه دولت گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس در رابطه با بازار ارز کشور ارائه داد و سپس چند تن از نمایندگان و همچنین نماینده‌هایی از کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه در این باره صحبت کردند و سوالاتی را مطرح کرده که تیم اقتصادی دولت به آن پاسخ دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت که در ابتدای دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان این مشکلات در حال کاهش یافتن است و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و آن قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

وی ادامه داد: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد نیز گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس ارائه داد و بیان داشت که پشت پرده اختلالات بازار ارزی شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

میرتاج الدینی در پایان گفت: قرار شد که مجلس و دولت جلسات مشترکی درباره بازار ارزی سکه و طلا و همچنین وضعیت اقتصادی کشور برگزار کنند و دولت نیز از مشورت‌های اقتصادی مجلس در راستای ثبات‌سازی اقتصاد استفاده کنند. / تسنیم

کد خبر 53786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، این گفته آقای فرزین (قیمت ارز غیر واقعی است، فضای مجازی، پشت پرده اختلالات ارزی،....) مانند این است که بگوئیم در شب هوا تاریک است!!! این عوامل اثر گذار در افزایش نرخ ارز در تمام دولتها بوده است ولی دولتمردان یک نکته را پنهان می کنند و آن اینکه وقتی وارد گود انتخابات ریاست جمهوری شدند و تعهداتی تحت شعائر انتخاباتی دادند اکنون مسئولیتی جهت آن شعائر انتخاباتی در خود نمی بینند و فقط و فقط به ذکر مشکلات اشاره می کنند، و قادر به تغییر شرایط نیستند در اصل راهکارهای تئوریک جهت کلام درمانی بیان می کنند و در عمل نمیخواهند شرایط تغییر کند، بلکه روی مشکلات موج سواری میکنند و از آب گل آلود نیز ماهی هم میگیرند.