آخرین لیست منتخبین و نظر دستگاه تخصیص ارز کالاهای کشاورزی منتشر شد

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی جدیدترین لیست نتیجه بررسی تمام ثبت سفارش‌های دارای درخواست فیش فعال تا انتهای روز ۱۷ اردیبهشت ماه که از سامانه بانک مرکزی دریافت شده است از نظر احراز شرایط مندرج در شیوه نامه اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی قرار داده شده است را در راستای شفاف سازی ارزی وزارت جهاد کشاورزی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، محسن شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی طبق وعده خود مبنی بر شفاف سازی ارزی در زمینه ثبت سفارش ها و اولویت ارزی و لیست های ارسالی به بانک مرکزی، آخرین نتیجه بررسی تمام ثبت سفارش‌های دارای درخواست فیش فعال تا انتهای روز ۱۷ اردیبهشت ماه که از سامانه بانک مرکزی دریافت شده است از نظر احراز شرایط مندرج در شیوه نامه اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی را با جزئیات تفکیکی را  منتشر کرد.

بنا بر این گزارش پیرو بند ۴ شیوه نامه اولویت‌دهی (نظر دستگاه) تخصیص ارز کالاهای کشاورزی، فهرست ثبت سفارش‌های منتخب و اولویت‌دهی شده با در نظر گفتن موارد ذیل اعلام می‌گردد:
-در فهرست منتخبین نتیجه بررسی تمام ثبت سفارش‌های دارای درخواست فیش فعال تا انتهای روز ۱۷ اردیبهشت ماه که از سامانه بانک مرکزی دریافت شده است از نظر احراز شرایط مندرج در شیوه نامه اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی قرار داده شده است.

-به جهت ایجاد شفافیت و نیز راهنمایی بازرگانان محترم جهت رفع مسائل، دلیل عدم احراز شرایط در فهرست منتخبین نمایش داده شده است. در این فهرست عدم تطابق به معنی بیشتر بودن مجموع ارزش درخواست‌های فعال از مجموع ارزش کالاهای وارد شده(کوتاژ) شده یا وجود تامین و تخصیص معتبر به میزان کالای وارد شده(کوتاژ) می‌باشد. (اقتصادغذا) در این صورت لازم است بازرگانان با اصلاح فیش و ایجاد تناسب میان ارزش درخواست و ارزش کالای وارد شده (فاقد تامین و تخصیص) این مساله را مرتفع نمایند تا امکان قرارگیری درخواست در فهرست منتخب آتی ایجاد گردد.

-در فهرست نظر دستگاه؛ ثبت سفارش‌های حائز شرایط، متناسب با نیاز کاالایی و منابع ارزی کشور اولویت‌دهی شده و این فهرست در سامانه بانک مرکزی بارگذاری شده است.

-در فهرست درخواست‌های نیازمند اصلاح؛ ثبت سفارش‌هایی که با وجود ارسال نظر دستگاه ممکن است در مرحله تخصیص دچار مشکل شده باشند اعلام شده است. (فودپرس) در صورت بروز مشکل و عدم ایجاد تخصیص برای این موارد، لازم است بازرگانان محترم در اولین فرصت اقدام به ایجاد فیش مجدد به میزان فیش قبلی نمایند تا در ابتدای هفته مجددا برای این موارد نظردستگاه ارسال و مشکل آنان مرتفع گردد.

لازم به ذکر است اطلاعات مورد نیاز برای اجرای این فرایند از سامانه سایر دستگاه‌ها دریافت می گردد  و همانگونه که پیش از این نیز اعلام شده است وزارت جهاد کشاورزی هیچگونه مسئولیتی در قبال نقص اطلاعات نخواهد داشت، هرچند این وزراتخانه به جهت رفع نواقص و تکمیل، به شکل دوره‌ای اقدام به دریافت و بروزرسانی اطلاعات می‌نماید.

برای مشاهده لیست کامل تفکیکی کلیک کنید

کد خبر 53954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    با سلام واحترام. تشکر ویژه از آقای دکتر محسن شیراوند که با این تدبیر شفاف سازی می‌کنند. و باعث دلگرمی واردکنندگان می‌شوند.امیدواریم بانک مرکزی نیز مثل معاونت بازرگانی وزارت جهاد درست و سریع و شفاف اقدام کنند