صنایع غذایی> اقتصاد غذا –  افزایش بی رویه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث غیر رقابتی شدن تولیدات صنایع غذایی در بازارهای بین المللی می شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، سید محمدرضا مرتضوی رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران در دیداری صمیمانه با مدیران و سردبیران رسانه ها که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد طی سخنانی در خصوص وضعیت صنایع غذایی کشور ضمن بیان مطلب فوق افزود: حمایت از بخش کشاورزی باید اصولی و هدفمند باشد و نباید هزینه حمایت از بخش کشاورزی به صنعت غذا تحمیل شود.

وی یکی از مشکلات اساسی صنایع غذایی را ناکارآمدی نظام توزیع کنونی دانست و گفت: نقدینگی صنعت غذا از ابتدای تولید تا بازگشت پول از فروش محصول حدود چهار ماه  طول میکشد و این در حالی است که صنعت غذا از کمبود نقدینگی رنج می برد.

مرتضوی افزود: وجود سه میلیون واحد صنفی، سازمان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قدرتمندی را رقم زده است که  قادر است مناسبات اقتصادی را مدیریت کند.

رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور که دامن صنعت غذا را نیز گرفته است خاطرنشان کرد: ارزش سبد غذایی در هزینه های خانوار طی  چهار سال اخیر حدود 34 درصد کاهش یافته است و این روند باعث ایجاد رکود در صنعت غذا شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط  رکود کنونی، افزایش قیمت محصولات صنایع غذایی به معنای از دست دادن بازار است.
کد خبر 54096769536346299c52e5afcd58f084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =