نرخ ارز واردات گوشت تنظیم بازاری همچنان ۲۸۵۰۰ تومان است/ تسریع در واردات گوشت قرمز از همین هفته

گوشت تنظیم بازاری همچنان با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می شود و با تدابیر وزارت جهاد کشاورزی و حذف موانع از همین هفته واردات گوشت قرمز افزایش می یابد.

فرهاد آگاهی رئیس انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام دامی در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» ضمن بیان مطلب فوق و در پاسخ به مطالب مطرح شده در خصوص تغییر نرخ ارز واردات گوشت قرمز گفت: با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور و همچنین وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حفظ ثبات و آرامش در بازار کالاهای اساسی به ویژه گوشت و مرغ، نرخ ارز واردات گوشت تنظیم بازاری شامل دام زنده سبک و سنگین، لاشه های گرم گوسفندی، گوشت بی استخوان تازه گاو به صورت وکیوم و همچنین انواع مرغ تازه و منجمد هیچ تغییری نداشته است و همچنان با همان ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می شود.
وی افزود: از همین هفته همه روزه واردات گوشت قرمز که هم اکنون در حال کشتار در کشورهای آسیای میانه نظیر روسیه، قزاقستان، پاکستان، کنیا و رومانی است به صورت محموله های بزرگ و متعدد وارد کشور می شود تا ضمن تامین نیاز کشور قیمت گوشت قرمز نیز در بازار متعادل شود.
آگاهی با اشاره به نشست اعضای هیات مدیره انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام دامی با علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درامور بازرگانی و تلاش وی برای حذف محدویت ها و موانع افزایش واردات گوشت قرمز خاطرنشان کرد: با تدبیر و مساعدت قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی درامور بازرگانی ارز مورد نیاز واردات گوشت قرمز به طور کامل تامین شده است. همچنین به منظور تسهیل در واردات گوشت قرمز پیشنهاد شد از این پس ارز حاصل از صادرات بدون محدودیت و بدون در نظر گرفتن سقف سابقه واردکنندگان پس از اهلیت سنجی می تواند برای واردات گوشت قرمز هزینه شود.
وی افزود: مشکلات ناشی از ناهماهنگی سامانه های موجود میان سازمان دامپزشکی ایران و کشورهای ترانزیت کالا و محدودیت های حمل و نقل با پیگیری ها و تمهیدات قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی حل و فصل شد.
رئیس انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام پروتئینی همچنین از دستور وزیر جهاد کشاورزی و تاکید پیمان پاک مبنی بر واردات گوساله های آماده کشتار به صورت زنده و همچنین گوساله های آماده پرواربندی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده و ارز لازم برای واردات با همان نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی تامین می شود.
آگاهی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص تغییر نرخ ارز گوشت منجمد وارداتی مورد مصرف در صنف و صنعت گفت: طی ماه های گذشته به منظور تسریع در فرایند واردات گوشت مورد نیاز صنف و صنعت و همچنین سهل الوصول شدن ارز، انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام پروتئینی پیشنهاد کرد ارز گوشت های منجمد وارداتی صنف و صنعت از طریق تالار دوم تامین شود که پس از پیگیری های لازم و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد ارز مورد نیاز برای واردات گوشت های منجمد برزیلی، گاومیش منجمد هندوستان و گوشت گوسفند منجمد که برای مصرف در صنایع فرآورده های گوشتی و صنوفی نظیر رستوران ها، هتل ها و همچنین دانشگاه ها و پادگان ها و مراکز درمانی وارد می شود از طریق تالار دوم تامین شود.
 

کد خبر 54194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =