پهلوگیری ۱۱ کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر بوشهر/ تخلیه ۱۹۰ هزار تن کالای اساسی

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از تخلیه ۱۹۰ هزار تن کالای اساسی برنج و گندم در بندر بوشهر خبر داد و گفت: تداوم تأمین کالای اساسی برنج از طریق بنادر در دستور کار اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر قرار دارد.

رضا تنگستان مکان در بوشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های بندری بوشهر برای تردد کشتی‌های تجاری بزرگ افزایش یافته است اظهار داشت: اکنون یکی از مهمترین ظرفیت‌های بوشهر، بنادر است که زیرساخت‌های موجود، قابلیت تردد کشتی تجاری با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم کرده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای تأمین کالای اساسی برنج از طریق بنادر استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار تن کالای اساسی برنج و گندم در بندر بوشهر تخلیه و به انبارهای مورد نظر انتقال یافته است.

وی با اشاره به تأثیر ورود کشتی حامل کالاهای اساسی بر اقتصاد استان بوشهر افزود: حضور صنوف مختلف در فرآیند تخلیه کشتی و تأمین نیازهای آنان از طریق خرید از فروشگاه‌های استان، در کنار فعالیت ناوگان حمل و نقل می‌تواند سبب رونق بخش‌های مختلف و بهبود فضای کسب و کار در استان شود.

تنگستانی مکان خاطر نشان کرد: نظر به توجه استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اداره کل غله بوشهر این آمادگی را دارد تا با همکاری مجموعه‌های مرتبط به‌صورت مستمر اقدام به واردات کالاهای اساسی از بستر بنادر استان بوشهر کند.

وی افزود: با نشست‌های تخصصی طرح‌ریزی مناسب برای توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان صورت گرفته که در همین راستا اداره کل غله بوشهر نیز جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی با هدف ترغیب آنها برای ایجاد انبارهای ذخیره‌سازی در مجتمع بندری نگین بوشهر برگزار کرده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر بوشهر دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۵ هزار تن برنج است که علاوه بر تأمین نیاز استان، به مقصد سایر نقاط کشور نیز حمل می‌شود.

تنگستانی مکان با اشاره به تخلیه کشتی‌های حامل برنج و گندم در بندر بوشهر گفت: تاکنون ۱۱ کشتی حامل برنج از نوع هندی و تایلندی و یک کشتی حامل گندم، وارد بنادر استان شده که تمامی آنها پیش از موعد تخلیه و بارگیری برای انتقال به انبارهای مورد نظر شده است./ تسنیم

کد خبر 54205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =