اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی در بازار داخل + جدول

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۳ تا ۱۹ شهریور) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۳ تا ۱۹ شهریور) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد. در این هفته انار با هر کیلو ۴۹ هزار تومان میوه نوبرانه بازار میوه است.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو انگور ۳۹ تا ۶۹، نارنگی ۳۲.۸۰۰ تا ۳۹، سیب گلاب ۴۳.۸۰۰ تا ۴۹، هلو هسته جدا ۴۵.۸۰۰، هلو انجیری ۴۴.۸۰۰، انجیر سیاه ۴۹.۸۰۰، شلیل ۴۴.۸۰۰ تا ۵۹، آلو خرمایی ۵۹، آلبالو ۶۸، گلابی ۶۹ و زغال اخته ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

بازار میوه‌های آبدار همچنان ارزان‌ترین محصولات را به خود اختصاص داده‌اند؛ هر کیلو هندوانه ۶.۵۰۰ تا ۸.۸۰۰ و خربزه ۲۲.۸۰۰ تومان در حال عرضه است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۸.۸۰۰ و انبه ۱۲۸ تا ۱۳۸ هزار تومان که وانت بارها آن را به شکل کارتونی کیلویی ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

گفتنی است پسته هر کیلو ۲۴۸ تا ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بازار سبزی‌جات

طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و استان‌های تولیدکننده سبزی و صیفی الگوی کشت به امضا رسید. علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه الگوی کشت سبزی و صیفی با استان‌های جنوبی کشور اظهار کرد که با توجه به دستورالعمل مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم اجرای الگوی کشت برای محصولات اساسی، تفاهم‌نامه‌ای با رؤسای سازمان‌های استان‌های جنوبی کشور که محصولات سبزی و صیفی را در طرح الگوی کشت و طرح استمرار کشت می‌کنند منعقد شد تا با توجه به الگوی کشت، ظرفیت استان، نیاز کشور و صادرات برنامه‌ای با کشاورزان اجرا شود و مشکلات در تأمین محصولات اساسی رفع و جلوی بیش‌بود و کمبود تولید گرفته شود.

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۹.۸۰۰ تا ۱۰.۹۰۰، هویج ۹.۸۰۰، کاهو رسمی ۲۹.۸۰۰، کاهو سالادی ۳۹.۸۰۰، خیار گلخانه‌ای ۳۴.۵۰۰، خیار رسمی ۲۸.۸۰۰، لیمو ترش عمانی ۲۹.۸۰۰ و لیمو ترش سنگی ۴۳.۸۰۰ تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۱۴.۸۰۰ تا ۱۶.۹۰۰ و انواع پیاز شیری (سفید) ۱۰.۸۰۰ تا ۱۳.۸۰۰ و زرد ۱۰.۸۰۰ تا ۱۲.۸۰۰ به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین محصول در بازار سبزی‌جات پیاز و گوجه فرنگی با هر کیلو ۹ هزار تومان (قیمت عمده فروشی) و گران‌ترین کلم بروکلی و سیر خشک با هر کیلو ۸۰ هزار تومان (قیمت عمده فروشی) است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی در بازار داخل + جدول

منبع:مهر

کد خبر 54242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =