موازی کاری های دامپزشکی منجر به رسوب نهاده های دامی در بنادر می شود

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی در نامه ای به رئیس سازمان دامپزشکی نوشت: فعالیت موازی سازمان دامپزشکی در مبادی ورودی و گمرکات کشور در خصوص انجام نمونه برداری و آزمایش و... و از محل واردات غلات مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف دام و طیور علاوه بر مغایرت قانونی صرفا موجب افزایش هزینه و تاخیر و رسوب کالا در مبادی ورودی می شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، متن کامل نامه محمد مهدی نهاوندی دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور خطاب به مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور به شرح زیر است:

همانطور که استحضار دارید:

۱- حسب تصریح ماده ۱۶ از قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶ تصویر پیوست موضوع نظارت بر کنترل کیفی کالاهای وارداتی به منظور حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان، جزء وظایف آن سازمان احصاء گردیده است.

۲- نهاده های دامی از قبیل ذرت و جو دامی مشمول تعریف خوراک دام فشرده (کنسانتره) مذکور در ماده ۷ قانون سازمان دامپزشکی کشور نمی باشد و تفسیر و تسری اقدام سازمان دامپزشکی مغایر با اختیارات قانونی می باشد.

هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ مصوبه ای ابلاغ نموده که طی آن گمرک ایران مکلف گردیده با همکاری سازمان ملی استاندارد و دامپزشکی نسبت به تنظیم دستورالعمل نمونه برداری و آزمایش واحد با هدف کاهش زمان و هزینه فرآیند ترخیص کالا اقدام نماید.

علی ایحال به نظر می رسد فعالیت موازی سازمان دامپزشکی در مبادی ورودی و گمرکات کشور در خصوص انجام نمونه برداری و آزمایش و... و از محل واردات غلات مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف دام و طیور (جو، ذرت و ... علاوه بر مغایرت قانونی صرفا موجب افزایش هزینه و تاخیر و رسوب کالا در مبادی ورودی از یک سو و خسارت به صاحبان کالا از سوی دیگر می گردد.

لذا از جنابعالی استدعا دارد با توجه به مقررات و مصوبات دستور فرمایید ترتیبی اتخاذ گردد که حذف موازی کاری غیر ضروری حاضر در دستور کار عاجل آن سازمان قرار گیرد.

موازی کاری های دامپزشکی منجر به رسوب نهاده های دامی در بنادر می شود

کد خبر 54483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =