پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) فعالیت خود رادر تهران آغاز کرد

پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید تستا در سال ۱۴۰۲ با حضور زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فیروز آبادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و دکتر صالحی دبیرکل ستاد عتف، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، همزمان با هفته پژوهش با همکاری مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و شورای عتف وزارت علوم و با حضور دستاوردهای فناورانه مجموعه صنایع شیر ایران در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) تهران فعالیت خود را آغاز کرد.  

یکی از موانع اصلی عدم رونق تولید در داخل کشور، عدم اطلاع تولیدکنندگان از نیازمندی های بازار داخلی است. این نمایشگاه به عنوان نمایشگاه تقاضا محور (Reverse Pitch) به دنبال شناسایی نیازها و تقاضاهای فناوری شرکت ها و سازمان های داخلی و خارجی است تا زمینه بهم رسانی فناوران و متقاضیان را فراهم آورد.  

در این نمایشگاه‌ها -که در دنیا با عنوان نمایشگاه‌های معکوس شناخته می‌شوند؛ تلاش می‌شود برخلاف نمایشگاه‌های مرسوم که به عرضه محصولات اختصاص دارند، بر تقاضا و نیاز تمرکز شود به‌ نحوی‌ که سازمان‌ها و شرکت‌هایی که متقاضی تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌ها هستند؛ با حضور در این نمایشگاه‌ها، نیازمندی‌های خود را شرح می‌دهند.

 شایان ذکر است از میان ۳ هزارو ۶۰۰ قطعه و ۲۵ دستگاه و ماشین آلات بومی سازی شده در قالب نهضت قطعه سازی و ساخت استراتژیک توسط متخصصان نخبه صنایع شیر ایران، بیش از ۱۵۰ قطعه فنی دانش بنیان و همچنین محصولات تولیدی و پودری دانش بنیان برند معظم پگاه که منجر به جلوگیری خروج ارز از کشور، خودکفایی در دانش فنی و بالا بردن امنیت غذایی شده است، در غرفه صنایع شیر ایران(پگاه) به نمایش درآمده است.

کد خبر 54504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =