اطلاعیه مهم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف ثبت سفارشات واردات برنج

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه ای نوشت: برای هیچ یک از موارد فاقد ثبت سفارش شامل حمل نشده در راه و دارای قبض انبار و همچنین کالاهای ثبت سفارش شده بدون تامین/ ابزار / اظهار و نیز دارای تامین/ ابزار / اظهار قبل از ۱۴۰۱/۹/۱ که دارای مانده ثبت سفارش می باشند امکان صدور یا تمدید ثبت سفارش وجود ندارد.

به گزراش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، متن کامل اطلاعیه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

به استحضار می رساند پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص ثبت سفارشات برنج قبل از ۱۴۰۱/۹/۱۱ با عنایت به حجم درخواست های دریافتی طی مکاتبات صورت گرفته توسط واردکنندگان محترم از آنجایی که حجم درخواست ها بسیار بالاست لذا تایید این موارد جهت تمدید یا صدور ثبت سفارش جدید منجر به بر هم خوردن سهمیه ها و سابقه واردکنندگان محترم خواهد شد لذا طی جمع بندی صورت گرفته مقرر گردید برای هیچ یک از موارد فاقد ثبت سفارش شامل حمل نشده در راه و دارای قبض انبار و همچنین کالاهای ثبت سفارش شده بدون تامین/ ابزار / اظهار و نیز دارای تامین/ ابزار / اظهار قبل از ۱۴۰۱/۹/۱ که دارای مانده ثبت سفارش می باشند امکان صدور یا تمدید ثبت سفارش وجود نداشته باشد. لذا این مساله یا باید در ثبت سفارش های جدید با توجه به سهمیه ماه جاری یا ماههای آتی مورد استفاده قرار گیرد و یا در قبال خرید برنج ایرانی امکان صدور ثبت سفارش مازاد بر سهمیه وجود خواهد داشت که دستور العمل مربوط به خرید برنج ایرانی پس از تایید وزارت جهاد کشاورزی به اطلاع واردکنندگان محترم برنج خواهد رسید.

لازم به ذکر است در خصوص ثبت سفارش های پس از ۱۴۰۱/۹/۱، مطابق ابلاغیه اخیر معاونت بازرگانی ابلاغیه شماره (۲۰۷۸۹۰) برخورد خواهد شد.

همچنین با توجه به بررسی های صورت گرفته در خصوص واحدهای فراوری برنج قهوه ای و نیمه سفید، سهمیه جداگانه ای جهت استفاده از ظرفیت این کارخانجات و کاهش ارزبری واردات برنج لحاظ شده است که از ۲۵ آذر ماه عملیاتی می گردد. البته این سهمیه تنها به کارخانجات فعال متناسب با سابقه فعالیت تخصیص داده خواهد شد.

اطلاعیه مهم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف ثبت سفارشات واردات برنج

کد خبر 54506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =