واکنش سلاجقه به محو شدن ابرهای باران بعد از ورود به ایران

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره محو شدن ابرهای بارانی در آستانه ورود به ایران گفت: در کشورهای همسایه ما هم میانگین بارش نسبت به میانگین دراز مدت کاهش پیدا کرده است و اینگونه مسائل نیازمند کار علمی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما مرجع ملی تغییر اقلیم و پژوهشکده محیط زیست کشور را مکلف کردیم تا ظرف دو هفته نسبت به عواقب تغییر اقلیم پاسخ دهند.

وی افزود: در کشورهای همسایه ما هم میانگین بارش نسبت به میانگین دراز مدت کاهش پیدا کرده است و اینکه جبهه هوایی وارد دریاچه ارومیه بشود و ناگهان محو بشود نیازمند کار علمی است.  

رئیس سازمان محیط زیست گفت: آنچه درباره دریاچه ارومیه مطرح شده این است که باید بررسی کرد که آیا میزان درجه حرارت یا تولید گاز متان در آن منطقه در این امر موثر است یا خیر؟

سلاجقه درباره عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با آلودگی هوا بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اعتباراتی برای اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های مختلف مصوب شده بود اما در قانون بودجه دیده نشد؛ امسال با این تأکید که چون زمان بودجه‌ریزی است، این مساله در دستورکار همه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دستگاه‌ها به وظایفشان در این زمینه عمل نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: در این زمینه جلسات مفصلی گذاشته شده و آخرین گزارش را در این زمینه به آقای رئیس‌جمهور ارائه کردیم که در آن وضعیت عملکرد دستگاه‌ها و روند اجرای قانون هوای پاک مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 54552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =