واگذاری تصدی‌ها به تعاونی‌ها مانع انحصار است + فیلم

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: واگذاری تصدی گری‌ها به تعاونی‌ها و تشکل ها، انحصار را می‌شکند و جلو رانت و فساد را می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار مسئولان تعاونی‌های کشور با اشاره به حمایت دولت از تشکل‌های تعاونی گفت: جایی که انحصار می‌شکند و جلو رانت و فساد را می‌گیرد دادن تصدی‌ها به تعاونی هاست، چرا که عموم تولیدکنندگان در قالب این تشکل‌ها سازماندهی شده اند و واگذاری تصدی‌ها از بخش دولتی به تشکل‌ها به اجرای بهتر کارها منجر خواهد شد.
نیکبخت با تاکید بر حمایت از تولید و تولید کننده داخلی افزود: نگاه دولت این نیست که نیازبه کالا از طریق واردات تامین شود. کشاورزی جزء محوری‌ترین بخش اقتصاد کشور است و تمام تلاش ما این است که هر سیاستی را که در حوزه واردات وصادرات اتخاذ می‌کنیم در خدمت تولید باشد و اگرجاهایی امکان تولید نباشد آنجا واردات بر اساس سیاست‌هایی باشد که به تولید ضرر نزند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما مسئول معیشت و تامین غذای مردم هستیم به عنوان نمونه به نیاز روزانه بیش از ۸ هزارتنی گوشت مرغ در داخل اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این نیاز در داخل تامین نشود امکان آن وجود نخواهد داشت که روزانه این میزان از خارج کشور وارد شود و بر این اساس در مسیر نگاه به داخل و حمایت از تولید و فراوانی تولید باید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابل تولید برداشته شود.
نیکبخت همچنین با تاکید بر اینکه تولید باید صادرات محور شود افزود: اگر بتوانیم در بازارهای بیرونی رقابت کنیم نیاز داخلی خود به خود تامین خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی در این مسیر به اهمیت شبکه‌های تعاونی و نهضتی که در مسیر تولید و صادرات می‌توانند ایجاد کنند اشاره کرد و گفت: باید ضعف‌ها را برطرف کرد و شبکه‌های تعاونی با قدرت به میدان بیایند و کارتولید و تامین و توزیع و صادرات و واردات توسط این شبکه‌ها انجام گیرید.

کد خبر 54623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =