مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فراورده‌های دامی تاسیس شد

با ابلاغ رسمی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فراورده‌های دامی سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.

مجتبی نوروزی، معاون وزیر و رئیس این سازمان با صدور ابلاغیه ای خطاب به معاونین و مدیران کل دفاتر ستادی و مدیران کل دامپزشکی استان‌ها تأسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فراورده‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور را اعلام کرد.

بر اساس ابلاغیه نوروزی، این مرکز در راستای اجرای بند ج ماده ۳ قانون سازمان دامپزشکی کشور و به استناد نامه شماره ۵۰۰/۷۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص رأی صادره در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی تأسیس شده است.

در اساسنامه این مرکز بهره برداری، آمادگی اداری، تشکیلاتی و اعتباری مشخص شده و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ارجاع مدیران ستادی و استانی به آن، ابراز امیدواری کرده تا با تأسیس مرکز تحقیقاتی فوق و شعبات استانی آن و ساماندهی و استفاده هدفمند از کلیه تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی متخصص این مرکز و گروه‌های آموزشی مرتبط و ایجاد تشکیلات منسجم در زمینه اجرای پروژه‌های بنیادین، کاربردی، مداخله ای، تولید علم، تجاری سازی دانش و دستاوردهای تحقیقات و فناوری، توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی متخصص و ارایه خدمات تخصصی مرتبط به منظور دستیابی به مرجعیت علمی و حل مشکلات سلامت جامعه، سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها و شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها، برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات سازمان دامپزشکی کشور ثبت گردد.

لازم به ذکر است طبق اساسنامه، اعضای شورای عالی این مرکز متشکل از رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان، معاون تشخیص درمان سازمان، رئیس مرکز و سه نفر از اعضای هیات علمی مرکز با پیشنهاد رئیس مرکز و تایید رئیس سازمان خواهد بود.
اعضای این مرکز نیز شامل دو نوع عضو گیری پیوسته (اعضای هیات علمی و کارشناسان تمام وقت مرکز) و وابسته (اعضای هیات علمی سایر گروه‌های آموزشی سازمان دامپزشکی یا سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی) است./ تسنیم

کد خبر 54633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =