تخصیص و تامین ارز تمام اولویت های اعلامی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد

چندی پیش واردکنندگان نهاده های دامی مدعی کندی تخصیص ارزِ واردات نهاده شدند، اما طبق اعلام بانک مرکزی، وزارت جهادکشاورزی هر اولویتی را در ثبت سفارش به بانک مرکزی اعلام کرده، تخصیص و تامین ارز آن صورت گرفته است.

پس از گرانی‌های اخیر برخی کالاهای اساسی، ‌برخی واردکننده‌های نهاده مدعی شدند از آن منظر که ارز مورد نیاز آنها برای واردات نهاده به کندی تخصیص می‌یابد، اما این موضوع با واکنش وزارت جهاد کشاوری مواجه شد.

از سوی دیگر پس از طرح این ادعا، بانک مرکزی اعلام کرد که ‌وزارت جهاد کشاورزی هر اولویتی را در ثبت سفارش به بانک مرکزی اعلام کرده، تخصیص و تامین ارز آن صورت گرفته است.

هفته گذشته بود که اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی ‌در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، نوشت که صف تخصیص ارز برای نهاده جو دامی به بیش از ۵ ماه و برای ذرت دامی به حدود ۴ ماه رسیده است.(سند)

۷۰ درصد نهاده کشور، وارداتی است و بانک مرکزی ارز آن را سالانه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار تامین می‌کند که معادل ارزش ۶۸ پروژه نیمه‌تمامی است که دولت در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسانده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خانی نوذری به تازگی گفته است که  سال ۱۴۰۳  با همکاری بانک مرکزی با مدل تخصیص ارز ترکیبی، نوسانات قیمت در حوزه کالاهای اساسی در حوزه بین‌الملل را مهار می‌کنیم. /فارس

کد خبر 54705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =