پاسداشت ۲۹ بهمن روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی/ ده سال ایستادگی+ تصاویر

آیین گرامیداشت ده‌سالگی مجمع کارآفرینان و پاسداشت ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و روز کارآفرینی با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عزت‌الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مرتضی سلطانی، ابوالفضل پایداری، محمد اسماعیل قدس و مهدی فضلی از کارآفرینان بزرگ صنعت غذا و همچنین جمع کثیری از کارآفرینان و اعضای مجمع کارآفرینان ایران در محل این مجمع برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، محمدرضا دیانی، رئیس هیات مدیره مجمع کارآفرینان در ابتدای این مراسم به نمایندگی از کارآفرینان گفت: امروز به مناسبت روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، به فرمان مقام معظم رهبری، فرماندهان این اقتصاد اینجا گردهم آمده اند. مجمع کارآفرینان ایران ده سال پیش با این هدف تشکیل ‌شد تا پیشران‌های صنعتی و مولد کشور کنار یکدیگر بتوانند همفکری و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند. حداقل دستاورد این مجمع همدلی و همفکری میان پیشران‌ها است که البته جای گسترش دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان را با بخش حاکمیت تقویت کنیم، گفت: همه این افراد دنیایی از تجربه و ارزش‌های فکری هستند، دستاوردها و سختی‌هایی را پشت سرگذاشته اند که هرکدام یک دانشگاه است و امیدواریم به‌خصوص در محضر وزیر صمت که خود یک کارآفرین و فرد با تجربه در صنعت هستند، بتوانیم همراهی هدفمندی داشته باشیم.

رییس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران خطاب به وزیر صمت گفت: کارآفرینان و اعضای مجمع آماده هرگونه همکاری بیشتری با شما هستند تا گام‌های مؤثری با اعتماد به خداوند متعال برداشته شود. ما امروز نیازمند تحول و تغییر هستیم و کارآفرینان نیز این آمادگی را دارند.

در ادامه این نشست، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یکی از موارد مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری را مطالبه‌گری عنوان کرد و افزود: مطالبه گری در ریل قانون و منافع ملی کشور است.

وی افزود: کارآفرینان می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای از سوی دولت، بیشترین منافع را به ملت برسانند که نیازمند یک انسجام قوی و دقیق است. فلسفه وجودی حمایت ما و شما از دولت حل مشکلات و مسائل موجود است.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ا دامه این نشست که به مناسبت پاسداشت روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی و ده سالگی مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد، ضمن تبریک به همه کارآفرینان و اعضای مجمع گفت: نیاز است در این جمع به چند موضوع مهم اشاره کنم؛ ما باید پیش از هر چیز به نظام متعهد باشیم، تعهدی که ساختار آن اصل قانون اساسی است.

وی افزود: در مرحله بعد ما باید به مردم متعهد باشیم. تعهد توام به نظام و مردم وابسته به این است که به محیط‌زیست متعهد باشیم. کسی که به محیط‌زیست متعهد نیست انسان نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، حکومت و دولت را بسترساز تحول می‌دانند، گفت: هدف مجمع کارآفرینان ایران صرفا ایجاد شغل و خلق ثروت نیست؛ البته که این امر بسیار مهم است، اما باید برای کشور ایجاد ثروت نمایید.

وی افزود: شما مأمور روزی رساندن به مردم هستید. کارآفرینان باید به سمت رفع گلوگاه‌های کشور حرکت کنند و اگر اهل معرفت نباشید همه مسیرهای تحولی را از دست خواهید داد.

به گفته علی آبادی، دو اقتصاد اول جهان ۲۳۰ و ۲۵۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهند کرد. همچنین در کشورهای منطقه نیز عربستان سعودی و امارات در این حوزه ورود کرده اند. این در حالی است که ما هنوز در تلاش برای تولید خودروی برقی هستیم.

همچنین در ادامه این مراسم از سه کتاب “سیاست صنعتی و مساله ایجاد شغل خوب”، “از رانت به رقابت”، “آلمان سرزمین پیشرفت” که به همت مجمع کارآفرینان ایران منشتر شد، توسط علی سرزعیم، رییس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع کارآفرینان رونمایی شد.

پاسداشت ۲۹ بهمن روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی/ ده سال ایستادگی+ تصاویر

پاسداشت ۲۹ بهمن روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی/ ده سال ایستادگی+ تصاویر

پاسداشت ۲۹ بهمن روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی/ ده سال ایستادگی+ تصاویر

پاسداشت ۲۹ بهمن روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی/ ده سال ایستادگی+ تصاویر

کد خبر 54731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =