عرضه میوه تنظیم بازاری شب عید به زودی آغاز می‌شود

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ایجاد ذخایر احتیاطی برای میوه شب عید و خرما برای ماه مبارک رمضان علاوه بر تامین این محصولات برای ایام پایانی سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس» و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ایوب فصاحت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی تهران، گفت: اتحادیه‌های خصوصی حدود ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال برای میوه شب عید در سراسر کشور خریداری کرده‌اند که به زودی عرضه آن آغاز می‌شود.

وی افزود: زمان توزیع نیز متناسب با قیمت در بازار تعیین می‌شود، البته در این زمینه تعرفه‌ها به دقت در حال کنترل است تا سبب افزایش قیمت‌ها در داخل نشود.

فصاحت با تاکید بر این که علاوه بر ۲۰ هزار تن تامین میوه شب عید، حدود ۲۰ هزار تن نیز ذخایر احتیاطی سیب و پرتقال تدارک دیده شده است، بیان کرد: این ذخایر نیز در حال انتقال به سازمان تعاون روستایی ایران بوده و به کنترل صد درصدی بازار کمک می‌کند.

به گفته وی، با توجه به تاکید رییس جمهوری بر تامین کالا، وزیر جهاد کشاورزی نیز با ایجاد ستاد، این تکالیف را ابلاغ کرده است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، درباره عرضه خرما در ماه مبارک رمضان نیز گفت: در خصوص خرما نیز۹۰۰ تن خرمای مضافتی و کبکاب برای تنظیم بازار در کل کشور آماده شده است که علاوه بر آن ۵۰۰ تن نیز ذخایر احتیاطی ایجاد شده که در صورت کمبود در نقاط مختلف کشور از ذخایر احتیاطی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بخش به صورت همزمان نیز تعرفه‌ها کنترل می‌شود تا حسب دستور رییس‌جمهور برای تثبیت قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال، بازار در حد اعلا نظارت شود.

فصاحت درباره قیمت میوه شب عید و خرما در ماه مبارک رمضان نیز گفت: قیمت خرما و سیب حداقل ۵۰ درصد زیر قیمت میانگین این محصولات در شهرهای مختلف کشور است که بازده آن ۳ تا ۵ هزار تومان در استان‌های مختلف تفاوت خواهد داشت.

وی در پایان در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: این نمایشگاه ظرفیت خوبی را برای بخش کشاورزی ایجاد می‌کند، البته افزایش میزان ظرفیت بخش کشاورزی نیز در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران وجود دارد.

کد خبر 54747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =