۰ نفر
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
عمان ششمین مقصد صادرات محصولات ایرانی

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در دیدار با مدیر کل صنایع غذا و داروی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: ارزش وارداتی کشور عمان در سالهای اخیر بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است که بر اساس آمار سازمان تجارت جهانی WTO،  در شش ماه ابتدایی امسال، ایران رتبه دهم صادرات به عمان را در میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، دکتر ناصرالدین اسلامی فرد گفت: واردات ایران به عمان در سال جاری بیش از  یک میلیارد دلار بوده است که رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و پس از عراق، امارات، ترکیه، پاکستان و افغانستان، عمان ششمین مقصد صادرات محصولات ایرانی است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: عمان پلی میان شبه جزیره عربستان، آسیای شرقی، هند و خلیج فارس به شمار می آید و به دلیل روابط مطلوب سیاسی، اقتصادی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی بین دو کشور که سابقه تاریخی عمیقی دارد، تجار ایرانی می توانند از فرصت طلایی عمان برای صادرات به این کشور و کشورهای آفریقایی و عربی استفاده کنند.

مدیرکل دفتر صنایع غذا و داروی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار گفت: راهی جز بین‌المللی و صادرات‌محور شدن، نداریم.

دکتر  نازنین داراب‌زاده، صادرات را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز این دفتر دانست و تأکید کرد: مشورت‌های بخش خصوصی را به دیده منت می‌پذیریم چون بخش خصوصی چابک‌تر و به‌روزتر است. پس باید از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

این مقام مسئول  تصریح کرد: واقفم که در شرایط امروز تجارت و تولید، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است. بنابراین تولیدکنندگان و تجاری که امروز فعال هستند، بسیار هنرمندند.

کد خبر 54755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =