بخش خصوصی برای حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی دست به کار شد/ خرید بیش از ۵۰ هزار تن کلزای کشاورزان توسط کارخانجات روغنکشی

دبیر انجمن صنایع روغنکشی گفت: بخش خصوصی به منظور حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی در داخل کشور، تمامی کلزای تولیدی را با قیمت مصوب از کشاورزان خریداری می کند.

محمد جعفری دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» با اشاره به روند خرید دانه توسط بخش خصوصی گفت: کارخانجات روغنکشی با ایجاد ۴۰ مرکز خرید در استان های خوزستان، ایلام و کرمان، بیش از ۵۰ هزار تن دانه کلزا را از کشاورزان خریداری کردند.
وی افزود: با توجه به مصوبه دولت در خصوص خرید دانه توسط بخش خصوصی، کارخانجات روغنکشی و روغن نباتی و همچنین واردکنندگان کنجاله برای اجرای این مصوبه اعلام آمادگی کرده اند و به نظر می رسد تمام دانه کلزای داخلی توسط بخش خصوصی خریداری شود.
جعفری با اشاره به روند پرداخت پول کلزاکاران خاطر نشان کرد: طبق تدابیر اندیشیده شده، پول کشاورزان با توجه به حجم تولید و شرایط استان ها به صورت منظم و طبق توافقات در حال پرداخت است و کشاورزان به طور نسبی از روند پرداخت کارخانجات روغنکشی رضایت دارند.
دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی تصریح کرد: وضع دستورالعمل های مناسب و همچنین در نظر گرفتن شرایط بازرگانی و تنظیم جداول کارشناسی برای خرید دانه داخلی و استفاده از معافیت های وارداتی، انگیزه خرید دانه های روغنی را بیشتر کرده است و امروز شاهد هستیم که هیچ کلزایی روی دست کشاورزان باقی نمانده است و کلزای تولیدی بدون هیچ دغدغه ای به کارخانجات روغنکشی حمل می شود.
 

کد خبر 54845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =