۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از ممنوعیت صادرات چوب خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت در جنگل‌های بلوط عادی است و پیش‌روی پدیده خشکیدگی کاملا متوقف شده است.

خداکرم جلالی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار داشت: سالانه بیش از 3.5 میلیون مترمکعب چوب از محل زراعت و جنگل‌های شمال تامین می‌شود و مابقی نیاز 1.5 میلیون مترمکعبی چوب وارد می‌شود. براین اساس سازمان جنگل‌ها معتقد است که هیچ‌گونه صادرات چوب حتی به صورت محدود نیز نباید صورت بگیرد که البته در سال گذشته صادرات محدود چوب با تعرفه 70 درصد انجام می‌شد اما طی ماه گذشته این تعرفه برداشته و صادرات چوب آزاد شد.

وی ادامه داد: سازمان جنگل‌ها براساس شرایط کشور و نیازمندی به چوب با این مصوبه مخالفت کرد و پس از پیگیری‌هایی توانست طی هفته‌های گذشته ممنوعیت صادرات چوب را به گمرک ابلاغ کند.

پپش‌روی خشکیدگی در جنگل‌های بلوط متوقف شده است

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: جنگل‌های بلوط در حال حاضر در وضعیت عادی قرار دارند و دیگر طغیان آفت و بیماری را نداریم.

وی افزود: پیش‌روی پدیده خشکیدگی در جنگل‌های بلوط کاملا متوقف و احیاء سطح آسیب‌دیده آغاز شده است.

جلالی گفت: پراکندگی خشکیدگی جنگل‌های بلوط در سطح یک میلیون و 130 هکتار جنگل‌های بلوط وجود دارد که در مجموع سطح آسیب‌دیده حدود 170 هزار هکتار است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: برنامه احیای جنگل‌های خشکیده شروع شده و امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم همه سطح آسیب‌دیده را احیاء کنیم.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی براساس این طرح به ازای هر درخت خشک‌ شده پنج نهال مقاوم می‌کاریم و در همین راستا عملیات آبخیزداری، ساماندهی نظام بهره‌برداری از جنگل‌ها و اراضی جنگلی و زراعت چوب در بخشی از جنگل‌ها را انجام می‌دهیم.

منبع:ایسنا
کد خبر 56bdb9ea503148c4b51d81fda441687c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =