وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه اقدامات لازم در خصوص تامین کالا برای روزهای پایانی سال و ایام ماه مبارک رمضان انجام شده است از افزایش ۲۵ درصدی توزیع روغن در ۲ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از  شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در خصوص تامین کالا در ایام پایانی سال گفت: خوشبختانه وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌اند و با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف، هماهنگی لازم برای توزیع و عرضه کالا انجام شده است.

عرضه مستقیم میوه در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته مسئولان امور بازرگانی داخلی با بخش‌های مختلف تولید، نگهداری، توزیع و عرضه میوه، تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌زیری‌های لازم در این خصوص انجام شد و با همکاری استانداری‌های سراسر کشور، نقاطی برای عرضه مستقیم کالا و نیز توزیع از طریق شبکه منتخب توزیع در دستور کار قرار گرفته است و در تهران نیز ۸۰ نقطه در سطح استان برای این کار در نظر گرفته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در شبکه توزیع نواقصی وجود دارد، گفت: در خصوص بازار مرغ و تخم مرغ، وزارت صمت مسئول تأمین کالاهای وارداتی با ارز ترجیحی است و بعد از ترخیص از کمرگ، کالا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و شبکه مربوط به تامین مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است.

رشد ۲۵ درصدی توزیع روغن در ۲ ماه گذشته

رزم حسینی در ادامه صحبت‌های خود به رشد ۲۵ درصدی توزیع روغن نسبت به ۲ ماه گذشته گفت: ممکن است در مواردی به دلیل مشکلات در حمل و نقل این توزیع با تاخیر و مشکل روبرو شده باشد، اما موقتی و موردی بوده است.

سیاست وزارت صمت روان‌سازی واردات مواد اولیه تولید است

وی وضعیت موجودی کالا در کشور و نیز شرایط تولید را مطلوب عنوان کرد و افزود: در چند ماه گذشته شاهد روان‌سازی و رشد واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید کارخانجات بودیم؛ در سال جاری بیش از هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی غیر فعال، به چرخه تولید برگشته است و وزارت صمت و بانک مرکزی به دنبال روان‌سازی در واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی هستند.
کد خبر 594710a2fc544e35abf4830b0dc14b04

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =