صنایع غذایی> هیات تجاری کشور دانمارک شامل رییس کنفدراسیون صنعت و  مشاور ویژه رییس کنفدراسیون صنایع غذایی این کشور در دیدار با دبیرکل انجمن صنایع غذایی ایران خواستار گسترش روابط صنعتی و تجاری دو کشور در حوزه صنایع غذایی شدند.

در این دیدار کاوه زرگران دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با اشاره به رابطه دیرپای میان دو کشور در حوزه صنایع غذایی گفت: شرکت‌های ایرانی از گذشته به خصوص در حوزه لبنیات با شرکت‌های دانمارکی مراوداتی داشته‌اند که امیدواریم این تعامل در آینده بیشتر شود.

وی ادامه داد: هر چند در سال‌های گذشته تحریم‌ها باعث شده بود تا روابط اقتصادی دو کشور تحت‌الشعاع قرار گیرد، هر چند برخی شرکت‌های ایرانی در حوزه مواد افزودنی رابطه خود را حفظ کرده بودند. با این حال امیدواریم آغاز فصل جدید پساتحریم باعث شود همکاری‌های خود در صنایع غذایی را بیش از پیش گسترش دهیم.

زرگران با اشاره به اهمیت کانون انجمن‌های صنایع غذایی در ایجاد بستر مناسب همکاری‌های صنعتی و تجاری در حوزه موادغذایی گفت: این کانون در ارتباط با کانون صنایع غذایی دانمارک و کنفدراسیون صنعت این کشور می‌تواند زمینه را برای افزایش ارتباط و تعاملات میان شرکت‌های صنایع غذایی دو کشور فراهم آورد.

در ابتدای این دیدار «بنته کروکنبرگ» رییس کنفدراسیون صنعت این کشور و «نانا اولسن» مشاور و نماینده ویژه رییس کنفدراسیون صنایع غذایی و نوشیدنی‌های دانمارک در گفت‌وگو‌های جداگانه از علاقه شرکت‌های دانمارکی برای همکاری و حضور در ایران خبر دادند.

اولسن با اشاره به ابراز تاسف «اوله لینت‌یول» رییس کنفدراسیون صنایع غذایی و نوشیدنی دانمارک به دلیل عدم حضورش در این سفر ابراز امیدواری کرد آقای لینت‌یول در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

مشاور و نماینده ویژه رییس کنفدراسیون صنایع غذایی دانمارک در این دیدار با اشاره به فعالیت شرکت‌ها و واحد تولیدی مختلف در حوزه صنایع غذایی و نوشیدنی در این کشور گفت: بسیاری از این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف با شرکت‌های ایرانی فعالیت داشته باشند.

همچنین کروکنبرگ، رییس کنفدراسیون صنعت دانمارک نیز در این دیدار ضمن تاکید بر نیاز شرکت‌های دانمارکی به آشنایی با قوانین و مقررات تولیدی، اقتصادی و تجاری ایران، به سوابق و مسئولیت‌های دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در اتاق بازرگانی اشاره کرد و خواستار کمک این کانون به رفع ابهام‌های احتمالی شرکت‌های دانمارکی شد.

در هیات دانمارکی مدیرعامل و نمایندگان چند شرکت بزرگ موادغذایی این کشور از جمله orana, arlan primodan, tomex و  dampo نیز در این دیدار حاضر بودند.
کد خبر 5b5e35df258a4fd8ba2616b258907378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =