کشاورزی> اقتصاد غذا - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: این شرکت گندم موجود خود را با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۹۰۰ تومان به بخش صنف و صنعت می‌فروشد و از واردکنندگان بخش خصوصی به قیمت رقابتی گندم خریداری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، علی قنبری گفت: شرکت بازرگانی دولتی آمادگی دارد تا در راستای حمایت از تولید داخلی برای جلوگیری از فروش گندم وارداتی به مراکز خرید تضمینی، گندم موجود خود را با قیمت ۹۰۰ تومان به عموم مصرف کنندگان بخش صنف و صنعت و نانوایان آزادپز کشور به هر میزان که متقاضي باشند، بفروشد.

وی درباره میزان و نحوه فروش گندم ها نیز تاکید کرد: میزان فروش گندم به صنوف و صنایع، براساس پروانه فعالیت و بهره برداری واحدهای صنفی و صنعتی است ضمن اینکه تحویل گندم نیز از محل سیلوهای شرکت انجام خواهد شد.

قنبری همچنین از آمادگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای خرید گندم وارداتی از واردکنندگان بخش خصوصی خبر داد و افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران آمادگی دارد تا گندم خارجی که توسط بخش خصوصی به کشور وارد شده است را با قیمت رقابتی خریداری کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خرید گندم وارداتی با قیمت رقابتی از بخش خصوصی منوط به ارائه معرفی نامه صادر شده از سوی سازمان حمایت، توسط وارد کنندگان بخش خصوصی است.  

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: کماکان گندم مصرفی نانوایان یارانه ای پز کشور به همان قیمت پایه ۶۶۵۰ ریال عرضه می شود و مطابق سهمیه  بندی مشخص توزیع خواهد شد.  

وی اضافه کرد: هیچگونه محدودیتی هم در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر 5be6868ba8344e3aa793e1ed8d75242d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =