کشاورزی> تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از ظهر امروز در حوزه اشتغال به امضا رسید.

مراسم امضای این تفاهم نامه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از معاونان این دو سازمان برگزار شد.
وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: در چارچوب این تفاهم نامه، وزارت جهاد کشاورزی متعهد شد در زمینه مهارت افزایی، دانش افزایی و حمایت‌های یارانه‌ای در حوزه هایی، چون باغبانی و نوغان داری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلف ارائه کند.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: همچنین در راستای این تفاهم نامه از طریق آموزش‌ها و تسهیلات، پیش بینی ایجاد حداقل ۱۲۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است.

وی گفت: مقرر شده همه ظرفیت‌های سازمان ترویج و آموزش کشاورزی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرد و از طریق آموزش در حوزه‌هایی که مددجویان علاقه‌مند به فعالیت هستند تسهیلات ارائه شود و در نهایت اشتغال و درآمد پایدار برای این مددجویان ایجاد شود.

همچنین در این مراسم رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال ۵۴۶ نفر از مددجویان در دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های برتر شدند که ۳۳۵ نفرشان از مناطق و روستا‌های محروم بودند.

سید مرتضی بختیاری افزود: ۶ هزار نخبه و ۵۱ هزار دانشجو عضو کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که خدمت رسانی مناسب به آن‌ها در سرنوشت شهر‌ها و محلات می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: هدف گذاری سال ۱۴۰۱ می‌تواند ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال برای مددجویان دهک‌های یک تا پنج باشد که ظرفیت حداقل ۱۲۰ هزار اشتغال در قالب همین تفاهم نامه وجود دارد.

بختیاری افزود: همکاری میان وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال حاضر در قالب ۶ گروه پهپادی که در خوزستان و فارس به سم پاشی و کودپاشی کمک می‌کنند در سطح گسترده به وجود آمده که همه کسانی که در این زمینه فعال هستند از مددجویان کمیته امداد می‌باشند و امیدواریم این همکاری‌ها با امضای این تفاهم گسترش یابد.

وی گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات در حوزه کشاورزی برای امدادگران کمیته از اهداف این تفاهم است که اجرای آن از همین فردا آغاز می‌شود.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 5cfa18c508bd42f5978745d92f9987d7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =