غذا و تغذیه> یک رژیم غذایی سالم به‌همراه ورزش کافی و منظم می‌تواند به افزایش طول عمر و تقویت سلامت کلی انسان منجر شود. 

 تغذیه خوب می‌تواند خطر بیماری قلبی را به‌واسطه دریافت مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی که سلامت مطلوب بدن را تضمین کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، کاهش دهد.با دنبال کردن عاداتی سالم می‌توان از بروز مشکلات مرتبط با قلب، مانند پرفشاری خون، چاقی، دیابت، گرفتگی شریان‌ها، و کلسترول بالا پیشگیری کرد. افزودن برخی ابرمواد غذایی به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به سلامت قلبی شما کمک کند.

بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین K است که سم‌زدایی طبیعی پلاک در جریان خون شما را امکانپذیر می‌کند. همچنین، بروکلی منبع خوبی برای فیبر است که به بدن در کاهش فشار خون و استرس کمک می‌کند. این شرایط خطر پارگی رگ‌های خونی و تشکیل پلاک در شریان‌ها را کاهش می‌دهد.

مغزدانه‌ها

مغزدانه‌ها منبع خوبی برای منیزیم هستند و این ماده معدنی نشان داده است که به‌طور قابل توجهی خطر تشکیل پلاک در شریان‌ها را کاهش داده و فشار خون را متعادل می‌سازد. همچنین، برخی مغزدانه‌ها مانند گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که یک ماده مفید دیگر برای مبارزه با تشکیل پلاک و کاهش سطوح کلسترول بد است.

غلات کامل

انجمن قلب آمریکا مصرف پنج تا شش وعده غلات کامل در روز را برای کاهش سطوح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب توصیه کرده است. شما می‌توانید برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کرده و از نان‌ها و پاستاهای غلات کامل به‌جای نان‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید استفاده کنید. افزودن این مواد غذایی سالم به رژیم غذایی در بهبود سلامت(Health) کلی و طول عمر بیشتر به‌واسطه پاکسازی شریان‌ها نقش دارد.

اسفناج

هموسیستئین، اسید آمینه‌ای است که سطوح آن در بدن به‌واسطه مصرف بیش از حد گوشت قرمز افزایش می‌یابد و آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که این ماده خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اسفناج یکی از بهترین مواد غذایی برای مقابله با این شرایط است زیرا سرشار از پتاسیم، فیبر و فولات است. مصرف روزانه یک وعده اسفناج می‌تواند به پیشگیری (prevention)از انسداد شریانی و کاهش فشار خون کمک کند.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید اولئیک تک غیر اشباع است و مصرف آن به تقویت سلامت دستگاه گردش خون انسان کمک کرده و همچنین سطوح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

زردچوبه

زردچوبه فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند. این ماده غذایی حاوی کورکومین است که از ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی و ضد التهاب قوی سود می‌برد، از این‌رو، در بهبود دیواره آسیب‌دیده شریان‌ها کارآمد عمل می‌کند. همچنین، مصرف زردچوبه به پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان‌ها و کاهش سطوح هموسیستئین کمک می‌کند.

آووکادو

آووکادو یکی از مغذی‌ترین میوه‌هایی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود گنجانده و در دستورالعمل‌های غذایی مختلف نیز قابل استفاده است. مصرف آووکادو سلامت کلی انسان را بهبود می‌بخشد و به واسطه محتوای ویتامین E خود در کاهش کلسترول بد و فشار خون نقش دارد.

ماهی چرب

مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته به کاهش خطر تشکیل پلاک در رگ‌های خونی کمک می‌کند. اسیدهای چرب امگا-3 و چربی‌های سالم دیگر که در ماهی‌هایی مانند سالمون، تن، ساردین و خال‌مخالی یافت می‌شوند به کاهش سطوح تری گلیسیرید و همچنین التهاب در رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

مارچوبه

مارچوبه یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای پاکسازی شریان‌ها، پیشگیری از تشکیل پلاک و کاهش سطوح بالای کلسترول بالاست. مارچوبه از تشکیل لخته‌های خون پیشگیری می‌کند، تولید گلوتاتیون، یک آنتی‌اکسیدان، در بدن را افزایش می‌دهد و از آسیب اکسیداسیون پیشگیری می‌کند.

هندوانه

به‌عنوان گزینه‌ای طبیعی برای تقویت سطوح نیتریک اکسید، هندوانه انتخابی مطلوب است. نیتریک اکسید نشان داده است که سطوح فشار خون و التهاب را کاهش می‌دهد و شرایط رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد. همچنین، هندوانه می‌تواند سلامت کلی انسان را تقویت کرده، به کاهش چربی شکم کمک کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 5df70481110848789446c601bfb5ab58

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =