کشاورزی> آئین نامه حمایت از توسعه کشاورزی ارگانیک و ساماندهی تولید و عرضه این محصولات به زودی توسط وزیر جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود.

کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی در نشست کارگروه دائمی سلامت محصولات کشاورزی با اعلام این مطلب اظهارداشت: این آئین نامه ظرف دو سال اخیر با محوریت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آماده و جمع بندی آن توسط دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

محمد شجاع الدینی با بیان اینکه در کلیات این آئین نامه به اهمیت تولید محصولات ارگانیک اشاره شده است، اظهار داشت: یکی از ارکان این آئین نامه، شورای راهبری کشاورزی ارگانیک است که به ریاست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی تشکیل خواهد شد و معاونت‌های مختلف، نمایندگان بخش خصوصی علمی و تولیدکنندگان محصولات ارگانیک، سازمان ملی استاندارد، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعضای این شورا هستند و وظایفی را بر عهده دارند.

وی، وظیفه این شورا را سیاست‌گذاری، تصویب بودجه سنواتی و تخصیص آن به منظور حمایت از برنامه‌های تولید ارگانیک، هماهنگی درون بخشی و بین بخشی، تسهیل و کمک به فعالیت های علمی و فنی در زمینه محصولات ارگانیک عنوان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ذیل شورای راهبری توسعه کشاورزی ارگانیک، یک کمیته فنی توسعه کشاورزی ارگانیک دیده شده که وظیفه آن، بررسی موضوعات در حوزه ارگانیک است.

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذایی وزارت جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: یک کمیته استانی توسعه کشاورزی ارگانیک در این شورا تعریف شده است.

وی با اذعان به اینکه محصولات ارگانیک در دولت قبلی مغفول مانده بود، ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ آئین نامه حمایت از توسعه کشاورزی ارگانیک، توجه بیشتری به تولید و ساماندهی این محصولات در کشور شود.

شجاع الدینی در همین حال از درخواست و تفاهم این دفتر با سازمان استاندارد ملی در زمینه تصویب اعطای نشان ملی محصولات ارگانیک خبر داد و گفت: این نشان ملی توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد به عنوان یک استاندارد تشویقی و اختیاری به محصولات گواهی شده ارگانیک اعطا می‌شود تا تولیدکنندگان این محصولات از مزایای این نشان استفاده کنند و توسعه محصولات ارگانیک نیز قوت بگیرد.

منبع:مهر
کد خبر 5e2a33301a3f491bb1b4c9e90f1f1613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =