صنایع غذایی> اقتصاد غذا - انجمن تخصصی صنعت «های فروکتوز» برای اولین بار در کشور با عنوان «انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان پالایشگاهی فرآوری غلات» تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس»، هیات مدیره های فروکتوز ایران درخصوص تشکیل این انجمن گفت: با توجه به نوپابودن صنعت فرآوری غلات درکشور، این انجمن با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های علمی و آموزشی، تقویت و بهبود خدمات فنی و مهندسی فرآوری مشتقات قندی را هدف قرارداده است.

مرتضی سلطانی برنامه‌ریزی در جهت تأمین نیازهای صنفی و ارتقاء بهره‌وری منابع و ظرفیت تولید را به عنوان دیگر کارکرد این انجمن برشمرد و تأکید کرد: بکر بودن صنعت فرآوری غلات، ما را برآن داشت تا جهت ارتقاء بهره‌وری از مزیت سرزمینمان در حوزه فرآوری غلات، تشکیل تشکلی تخصصی با حضور افرادی شاخص و صاحب نام را در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین توسعه و گسترش فعالیت‌های مرتبط و انتقال نوآوری‌های تکنولوژیک حوزه‌ی فرآوری غلات را از جمله اهداف اساسی انجمن برشمرد و گفت: ارائه مشاوره در زمینه محاسبه، طراحی، نظارت ساخت، تهیه و تأمین، کنترل فنی و نصب و راه‌اندازی، بازسازی، تعمیر و نگهداری قطعات و تجهیزات و ماشین آلات این صنعت از دیگر برنامه‌هایی است که در انجمن دنبال می شود.

تنها دارنده مدال افتخار صادرات کشور خاطر نشان کرد: پیش از این در استان البرز که قطب صنعت «های فروکتوز» در کشورمان محسوب می شود، انجمنی با عنوان« انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و خدمات فنی مهندسی مشتقات قندی فرآوری شده از غلات» شکل گرفته بود و امروز این صنعت بکر کشورمان به همت گروه صنعتی و پژوهشی زر و شرکتهای گلوکزان، شهدینه آران، فروکتوز ناب، سمولینای زر به عنوان شرکت‌های تأثیرگذار فعال در حوزۀ فرآوری غلات، موفق به ایجاد تشکلی تخصصی در سطح ملی شده است.

مرتضی سلطانی همچنین نتایج برگزاری انتخابات هیأت رئیسه انجمن در نخستین جلسه هیأت مدیره را بدین شرح اعلام کرد: مرتضی سلطانی به عنوان رئیس؛ امیرحسین صداقي به عنوان نایب رئیس؛ محسن امینی به عنوان عضو اصلی؛ سید محمد تقی نقوي به عنوان خزانه دار؛ پدرام لسانی در سمت دبیر موقت؛ محسن اميني عضو اصلی؛ حسین امینی عضو علی البدل و امیر امیری راد در سمت بازرس.

کد خبر 5ef108e8f6a3461e85b860324e44845b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =