صنایع غذایی> اقتصاد غذا - مدير آزمايشگاه غذا و داروي دانشگاه در خصوص خطر وجود نگهدارنده بنزوات سديم در رب هاي گوجه فرنگي خانگي هشدار داد.

 به گزارش روابط عمومي معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشكي همدان، دكتر علي حشمتي گفت: امروزه باتوجه به تبليغات منفي عليه محصولات صنعتي تمايل و گرايش مردم به سمت محصولات سنتي و فرآورده هاي تهيه شده به شكل خانگي افزايش پيدا كرده است.

 وي رب گوجه فرنگي را از جمله اين محصولات برشمرد و افزود: توليداين محصول  به روش خانگي روبه افزايش است و توليد كنندگان اين محصولات با ادعاي سالم بودن اين فراورده‌ها در مقايسه با محصولات صنعتي نسبت به جذب مشتري براي محصول خود اقدام مي كنند.

دكتر حشمتي اظهار كرد: بر اساس آزمايش هاي انجام شده در آزمايشگاه كنترل غذا و دارو ي دانشگاه، بخش زيادي از رب هاي خانگي داراي نگهدارنده بنزوات سديم در مقدارخيلي زياد و در حدود هزار و 200ميلي گرم در كيلو گرم و گاهي بيشتر از اين مي باشند و اين در حالي است كه استفاده از بنزوات سديم در رب گوجه فرنگي ممنوع است.

مدير آزمايشگاه غذا و داروي دانشگاه افزود: بنزوات سديم يك تركيب نگهدارنده بوده و مانع كپك زدن رب مي شود. و استفاده از اين تركيب فقط به مقدار اندك در بعضي از محصولات از جمله نوشابه و انواع سس ها مجاز است.

دكتر حشمتي يادآور شد: كپك زدن رب نشان دهنده ي طبيعي بودن آن است و اين موضوع در مدت كمتراز دو تا سه روز در دماي اتاق روي مي دهد. كپك نزدن محصول دلالت بر كيفيت آن نيست بلكه نشان دهنده حضور يك تركيب نگهدارنده در اين محصول است.
کد خبر 5fe88958020f40a5864979782c745c14

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =