کشاورزی> معاون وزیر جهادکشاورزی از توقف واردات گندم به دلیل بالا بودن میزان تولید داخلی خبر داد و گفت: در سال‌جاری علاوه بر اینکه واردات نخواهیم داشت، صادرات گندم هم آغاز خواهد شد.

علی قنبری در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از توقف واردات گندم در سال‌جاری خبر داد و افزود: علاوه بر توقف واردات، ۳۰۰ هزار تن گندم دوروم برای مصارف صنف و صنعت صادر خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: امسال ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم با کیفیت در قالب خریدهای تضمینی از کشاورزان خریداری شده و ۹۵۰۰ میلیارد تومان نیز پول به آنها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پول کشاورزان بابت فروش گندم به دولت به صورت کامل پرداخت شده و به دلیل بالا بودن کیفیت و کمیت گندم تولیدی کشور بعد از چندین سال امسال واردات نخواهیم داشت و این یک رکود برای کشور به شمار می رود.

به گفته قنبری، وظیفه اصلی شرکت بازرگانی دولتی خرید، تامین، نگهداری و ذخیره کالاهای اساسی است که بر این اساس تشکیل شده است، درصدی از نیازهای اساسی جامعه را ذخیره سازی کنیم.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در این موضوع وارد عملیات شده و ما تنها ۳۰۰ هزار تن برنج، ۳۰۰ تن هزار شکر و ۳۰۰ هزار تن روغن ذخیره سازی خواهیم کرد، این در شرایطی است که این میزان ذخیره بابت نیاز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی برنج، دو میلیون و ۳۰۰ هزار تنی شکر و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی روغن است.

به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی، تنها دولت مسئولیت خرید و ذخیره سازی گندم را به شرکت بازرگانی دولتی ایران سپرده است.

منبع:مهر
کد خبر 5ff1c41824f64711b2337783db24fe80

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =