۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
صنایع غذایی> در چهارماه اول سال 94، سه میلیون و 328 هزار دلار شکر وارد کشور شده است.

در چهارماه اول سال 94، سه میلیون و 328 هزار دلار شکر وارد کشور شده است. البته واردات شکر، این چند وقت اخیر جنجال هایی به همراه داشته است. حتی ماجرا واردات شکر به جایی رسیده بود که دی ماه سال گذشته، واردات شکر داشت به استیضاح وزرای صنعت و معدن و جهادکشاورزی منجر می شد.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس همان زمان گفته بود: سندی مبنی بر اعطای مجوز برای واردات شکر به چهار شرکت خاص از سوی وزارتخانه های صنعت و کشاورزی افشا شده است. البته این سند، خود به تنهایی حاشیه های زیادی داشت، اما همه آن، به همان مساله نهایی یعنی واردات شکر منتهی می شد.

به هرحال، هر چه باشد به قول نمایندگان مجلس، واردات شکر باعث تعطیلی کارخانه های قند شده است. به گفته محسن بیگلری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات شکر در ماههای اخیر به حدی بوده است که اکثر کارخانه های قند از جمله کارخانه قند بانه به تعطیلی کشیده شده است.

حالا هم که در چهارماه اول سال حدود 9 هزار تن شکر وارد کشور شده است، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی است که از ابتدای سال 93 هیچ ثبت سفارشی برای واردات شکر نداشته ایم و از موجودی های سال های گذشته استفاده می کنیم، که در حال تمام شدن است.

او همچنین گفت: مشکل عمده، افت قیمت های جهانی شکر است که دنیا با کاهش شدید قیمت روبه رو بوده است و ما در این زمینه مشکلی نداریم.




منبع:صدای اقتصاد
کد خبر 65de593c6a4f45388a3eb1f15af0fab9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خبر ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 1
    این مجوز به شرکت بازرگانی توسهع نیشکر و صنایع جانبی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان که از شرکت های وابسته به وزارت بازرگانی است برای واردات 100 هزار تن شکر خام که 50 هزار تن آن از طریق بندر عباس و 50 هزار تن آن از طریق بندر امام خمینی ره است داده شده و طی دو هفته گذشته 13 هزار تن آن از بندر عباس وارد شد و پارت بعدی طی 15 روز آینده از طریق بندر امام خمینی وارد کشور خواهد شد جالب اینجاست که بخشی از ان که توسط شرکت بازرگانی توسعه نیشکر ثبت سفارش و وارد شده و خواهد شد به تجار معروف کشور تعلق دارد که خودشان قادر به واردات به دلیل ممنوعیت نبوده اند مانند آقای ط و...... حال باید دید در پس این رانتها و پولدار شدن افراد اطراف شرکتهای دولتی چه بده بستانهایی وجود دارد آیا شرکت توسعه نیشکر خوزستان که هفت کارخانه شکر کشت و صنعت زیر مجموعه آن است به شکر خام نیاز داشته یا افراد اطراف مانند آقای ط و.... به این شکر احتیاج داشته اند !!!!!!!!11