غذا و تغذیه> یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی و تغذیه‌ای قره‌قروت گفت: «مصرف این ماده غذایی دستگاه ایمنی بدن را تقویت و از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند.»

مرتضی صفوی ضمن بیان این مطلب در رابطه با خواص درمانی مصرف قره‌قروت گفت: «این ماده غذایی همچون سایر لبنیات حاوی کلسیم فراوان بوده و برای درمان پوکی و نرمی استخوان توصیه می‌شود. همچنین قره‌قروت دارای پروتیین، چربی و کربوهیدرات است که بسیاری از مواقع از شیر تولید شده یا در روش‌های سنتی بعد از تولید کشک به عمل می‌آید.»
این متخصص تغذیه با اشاره به این‌که ١٠٠ گرم قره‌قروت ٢٤٠ کالری انرژی دارد، گفت: «کسانی که دارای مشکل لاغری هستند برای چاق شدن می‌توانند قره‌قروت مصرف کنند و به‌طورکلی می‌توان گفت کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود.» صفوی ادامه داد: «پروتیین موجود در قره‌قروت برای عضلات بدن و رشد آن مناسب است.
همچنین قند موجود در قره‌قروت از نوع لاکتوز بوده بنابراین مصرف آن به دلیل این‌که بهترین قند طبیعی را داشته و از شیر تهیه شده، توصیه می‌شود.» او مصرف قره‌قروت را برای نوجوانان و کودکان مناسب دانست و گفت: «در کودکانی که دندان ضعیف داشته یا رشد کمتری دارند، مصرف قره‌قروت علاوه بر مستحکم کردن دندان‌های کودکان به رشد آنها نیز کمک می‌کند. همچنین این ماده غذایی حاوی ویتامین D بوده لذا سبب جذب کلسیم می‌شود و از ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می‌کند.»
متخصص تغذیه با اشاره به این‌که مصرف قره‌قروت آنزیم‌های بدن را فعال می‌کند، گفت: «این ماده غذایی دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری‌های عفونی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌‌کند. همچنین قره‌قروت مشکلات گوارشی را رفع و از رشد باکتری‌های مضر در بدن پیشگیری می‌کند.»

منبع:فارس
کد خبر 6b56f034177a498fa67c9b2cba298c35

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =