۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کشاورزی> اقتصاد غذا - آیت‌الله جنتی با شرکت در سنت درختکاری گفت: از بهترین کارها؛ کشاورزی، زراعت، باغ داری و درختکاری است، در اسلام به زراعت و درختکاری سفارش م‍‍ؤکد شده چرا که مایه برکت و خیر است و ثمرات آن ماندگار است.

به گزارش «فود پرس» به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، وي افزود: كسي كه درخت مي‌كارد بالاخره از دنيا مي‌رود، ولي ثمرات و بركات درختي كه كاشته، باقي مي‌ماند.

آيت الله جنتي، با اشاره به برخي روايات توجه به امور معنوي را موجب آباداي سراي آخرت دانست و گفت: حضرت رسول (ص)؛ مي‌فرمايند: شبي كه مرا به معراج بردند، خدمت حضرت ابراهيم (ع) رسيدم. حضرت فرمودند كه به امت خود سفارش كن؛ در بهشت درختكاري كنند. چرا كه آنجا آب فراوان و زمين بسيار پاك و وسيعي دارد. سؤال كردم درخت آنجا چيست؟ فرمود؛ ذكر «لا حول و لا قوه الا بالله» كه اگر آن را بگويند ملائكه براي آنها درخت مي‌كارند.
دبير شوراي نگهبان با بيان حديث ديگري از پيامبر اسلام (ص)، گفت: برخي از اصحاب حضرت رسول (ص) گفتند. ما به اذكار مداومت داريم، پس بايد در بهشت داراي درختان زيادي داشته باشيم. ايشان فرمودند: بله خيلي درخت داريد به شرطي كه آتشي نفرستيد كه همه آنها را آتش بزند. يعني مواظب باشيد با گناهان خود اعمال‌تان را حبط و ضايع نكنيد.
کد خبر 6be4c89c87bd4288b7dccf8f0e671dee

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =