مواد غذایی> مدیر کل آزمایشگاههای غذا و دارو گفت: قرار نیست با توسعه نانهای صنعتی، نان سنتی حذف شود اما نانواها نیز باید با اقداماتی مانند رفع حرارت مستقیم، حذف جوش شیرین، استفاده از آرد غنی شده و حذف باقیمانده فلزات دستگاههای نانوایی در نان به ارتقای کیفیت نان بپردازند.

حسین رستگار مدیر کل آزمایشگاههای مرجع سازمان غذا و دارو با بیا این مطلب تصریح کرد:برای تهیه نان کار صحیح این است که زمان لازم برای آماده شدن خمیر در نظر گرفته شود و این زمان باید در حدی باشد که مخمر بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی افزود: در این صورت خمیر حجیم شده؛ پس از پخت از کیفیت بسیار بهتری برخوردار می شود.

رستگار با بیان اینکه متاسفانه امروز در بسیاری موارد نانواها، زمان لازم برای فعل و انفعالات مخمر لحاظ نمی کنند به همین دلیل جوش شیرین را واسطه صرفه جویی در " ور آمدن" خمیر قرار می دهند.و از انجا که جوش شیرین در جذب برخی عناصر غذایی تاثیر منفی دارد، در معده نیز اثر سوء ایجاد می کند.

وی همچنین با اشاره به گستردگی و تعدد نانوایی‌ها در سراسر کشور، نظارت جدی بر انها را مستلزم هزینه زیاد و نیروی انسانی کافی دانست  و در جهت ارتقای کیفیت ارتقای نان پیشنهاد کرد: در گام اول توسعه نان صنعتی بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف خواهد نمود کما اینکه در بسیاری از کشور های پیشرفته فروشگاههایی وجود دارند که به صورت ویژه بر تولید انواع نان اهتمام دارند و به دلیل تعداد مشخص آنها نظارتهای کافی و وافی بر آنها صورت می گیرد.

مدیر کل آزمایشگاههای مرجع سازمان غذا و دارو با تاکید بر عدم حذف نانواهای سنتی با گسترش نان صنعتی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن موارد مورد نظر ارتقای کیفیت مثل رفع حرارت مستقیم، کیفیت آرد، غنی سازی با افزودنی‌های مقوی، خذف باقیمانده فلزات دستگاهها و... می توانند حتی فعال تر از قبل نیز در حرفه خود حضور داشته باشند.

منبع:فارس
کد خبر 6e8411263e284593b1e1bc7f1429d92c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =