کشاورزی> رییس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه میوه‌های قاچاقی که توسط ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز ضبط شود، توسط این سازمان امحا می‌شود، گفت: اخیرا گزارشی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

محمدعلی باغستانی در پاسخ به این پرسش که آیا عملیات امحای میوه‌های وارداتی غیرمجاز آغاز شده است؟ اظهارداشت: براساس قانون حفظ نباتات، محموله‌های میوه که به صورت قاچاق وارد می‌شوند، چنانچه کشف، ضبط و به سازمان حفظ نباتات گزارش شوند، امحا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مساله قاچاق میوه به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط می‌شود، افزود: اگر مسئولان این ستاد محموله‌ای را کشف کنند که  خارج از قوانین و مقررات وارد شده است، مسئولیت امحای آن با سازمان حفظ نباتات خواهد بود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر اینکه میوه‌هایی که هفته گذشته به صورت غیرمجاز وارد و در تهران  توزیع شده بود، امحا خواهند شد؟ گفت:  آن محموله‌هایی که توسط ستاد مرکزی کالا و ارز ضبط شود، امحا خواهند شد اما اگر اگر کشف و ضبط نشوند، ارتباطی به ما پیدا نمی‌کند، چراکه سازمان حفظ نباتات نمی‌تواند خود مستقیما برود و عملیات ضبط را انجام دهد.

باغستانی درباره اینکه آیا تاکنون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزی محموله‌ای را ضبط کرده  و به سازمان حفظ نباتات گزارش داده است؟ افزود: اخیرا چنین اتفاقی نیفتاده و آخرین کشف و ضبطی که انجام و به ما گزارش شده است، مربوط به حدود ۲۰ روز قبل بوده که گزارش آن را نیز منتشر کردیم.

منبع:مهر
کد خبر 72f7d5530b0d437e9bfabbec953667d6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =