ایلنا به نقل از رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نوشت: ممنوعیت صادرات دام باعث کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار شده و این کاهش ادامه خواهد داشت.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با اشاره به اعلام ممنوعیت صادرات دام زنده از کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: این مساله بر شرایط بازار گوشت گوسفندی موثر بوده و در هفته‌ای که ممنوعیت صادرات اعلام شد حدود 1000 تا 1500 تومان قیمت گوشت گوسفندی کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و تعطیلاتی که هفته آینده پیش رو داریم، دامداران هنوز از عرضه دام‌هایشان به بازار خودداری می‌کنند و معقتقدند شرایط بهتری ایجاد می‌شود که می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی را با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه انجام دادیم و تدابیر مناسبی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: به طور قطع بعد از تعطیلات هفته آینده با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.

ملکی تصریح کرد: چون در تعطیلات پیش‌رو مردم گوشت نمی‌خرند، در حال حاضر هم  بازار از رکود خاص خود برخودار است، دامداران نیز زمانی که این شرایط را می‌بینند باور خواهند کرد که باید دام‌شان را به قیمت معقول به فروش برسانند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واردات گوشت قرمز به کشور عنوان کرد: واردات در حال انجام است و به مقداری که نیاز است انجام می‌گیرد.

ملکی قیمت گوشت وارداتی را برای مصرف کنندگان 33 هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه داخلی نیز برای مصرف کنندگان 53 هزار تومان است.
کد خبر 74a6c48b11e446ee96623e3447f4f287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =