۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
غذا و تغذیه> مسلماً نمی‌توان از آدامس انتظار داشت که معجزه کند و با جویدن آن طی چند روز، چند کیلو وزن کم کرد، ولی برای آگاهی بیشتر از نحوه چربی سوزی با آدامس این مطلب را از دست ندهید.

مسلماً نمی‌توان از آدامس انتظار داشت که معجزه کند و با جویدن آن طی چند روز، چند کیلو وزن کم کرد. در واقع با آدامس جویدن کالری نمی‌سوزانید. اما آدامس برای افراد زیادی وسیله‌ای است که از پرخوری جلوگیری می‌کند.

جویدن آدامس می‌تواند به دو شکل به کاهش وزن(Weight Loss) کمک کند:

اول این که به دلیل وجود مقداری قند و مواد شیرین‌کننده در آدامس، طعم شیرین آن موجب انتقال پیامِ پایان مرحله غذا خوردن به مغز می‌شود. افراد زیادی هستند که بعد از غذا میل دارند دسر شیرین صرف کنند. جویدن آدامس می‌تواند میل به شیرینی را برای این افراد برطرف کند. در واقع می‌توان با آدامس، بدن را گول زد.

دوم، برای کسانی که عادت دارند بین وعده‌های اصلی غذا، میان وعده و تنقلات مصرف کنند، جویدن آدام می‌تواند راهی باشد تا با مشغول نگهداشتن دهان، از ریزه‌خواری جلوگیری کند. همچنین آدامس با کاهش(Decrease)اشتها از پرخوری نیز جلوگیری می‌کند و میزان کالری دریافتی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد؛ بنابراین اگر در منزل یا زمان استراحت در محل کار، مدام سراغ یخچال و تنقلات می‌روید، جویدن آدامس می‌تواند راه حلی برای جلوگیری از پرخوریتان باشد. البته سعی کنید بیشتر از ۵ قطعه آدامس در روز مصرف نکنید، چون ممکن است سلامت دهان و دندانتان را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 74affa36fafa41b69f86c8d37e55ca2c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =