۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کشاورزی> تاكنون 7.3 ميليون تن گندم به ارزش 85 هزارميليارد ریال از كشاورزان سراسر كشور خريداري و ذخيره سازي شده است. و این در حالی که همچنان عملیات برداشت، عرضه‌و خريد اين محصول در مناطق شمالي و سردسير كشور ادامه داشته و روزهاي اوج خود را سپري مي‌كند.


مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران با بيان اينكه، خريد گندم درمناطق گرمسیر و استانهای جنوبی تقریبأ تمام شده است، گفت: در حال حاضر ميزان خريد به 7 ميليون و 350 هزار تن رسيده كه نسبت به كل خريد سال گذشته 650 هزار تن و نسبت به مدت مشابه سال قبل در اين تاريخ، بیش از يك ميليون و 100 هزارتن افزايش يافته است.

علي قنبري ارزش گندم هاي خريداري شده را بيش از 8 هزار و 500 ميليارد تومان اعلام و اظهار كرد: هم اكنون 6 هزار ميليارد تومان به حساب كشاورزان بابت خريد اين مقدار گندم واريز شده و مابقي مطالبات گندمكاران باتخصيص اعتبار از سوي دولت و بانكها به زودي پرداخت خواهد شد.

وي تصريح كرد: رويكرد اين شركت حمايت از توليد داخل با تشويق كشاورزان به توليد بيشتر است، لذا از هر منابعي كه شده تاكنون براي پرداخت پول كشاورزان اقدام كرده ايم و براي اينكه 2 هزار و 500 ميليارد تومان طلب كشاورزان را بپردازيم، از مراجع ذيربط تقاضاي تامين و تخصيص اعتبار خريد را داريم و اميدواريم برخي بانكها در تامين نقدينگي خريد، همسويي و تعامل بيشتري با این شركت داشته باشند.

وجود 1109مركز خرید گندم در سراسركشور


معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در سالجاري تعداد 1109مركز در سراسركشور جهت خريد تضميني گندم مستقر شده‌اند، افزود: افزایش تعداد مراکز خریدبه منظور رفاه حال كشاورزان بوده تاتولیدگنندگان بدون هيچ مشكلي گندم خود را به دولت تحويل دهند، که امیدواریم این اقدام مثبت با دیرکرد در پرداخت بهای گندم ها زیر سئوال نرود.

وی اظهار کرد: مراكزخرید این شرکت و مباشرین تاکنون بيش از يك ميليون 166 هزار محموله‌ي گندم كشاورزان را با دقت در شاخص های کمی و کیفی تحويل گرفته‌اند.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران در خصوص میزان خرید گندم در استان ها گفت: 7 استان کشور شامل استانهاي؛ خوزستان962 هزارتن، گلستان890 هزارتن، فارس775 هزارتن، كردستان470 هزارتن، اردبيل460 هزارتن، خراسان رضوي 431 هزار تن و كرمانشاه 426 هزارتن، بيشترين مقدار گندم كشور را خريده‌اند و در مجموع بالغ بر 4میلیون و400هزارتن گندم، بیش از 61 درصد کل خرید، در این 7 استان انجام شده است.

وي افزود: استان هاي اردبيل و خراسان رضوي با خرید بيش از 2 برابری گندم نسبت به مدت سال گذشته، امسال رشد چشمگيري داشته اند.

معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اینکه استان آذربايجان غربي نیز در مرزخريد 400 هزار تن قراردارد، استانهاي آذربايجان شرقي، مركزي، لرستان و همدان را از جمله استانهايی بر شمرد كه خريد گندم تاكنون درهریک از آنها به بيش از 200 هزار تن رسيده است.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران درخصوص چگونگی ادامه روند خريد گندم در كشور، توضيح داد: عملیات خريد تا زمانيكه كشاورزان گندم مازاد براي فروش و تحويل به مراكز خريد داشته باشند، ادامه خواهد داشت و هم اکنون نیز مراكز خريد در استانهايي كه فصل خريد آنها تقریبأبه پايان رسيده، فعال هستند تا محموله‌هاي گندم كشاورزان را تحويل بگيرند.

منبع:ایانا
کد خبر 7545c80c84c745d4863e94d53e4b7d74

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =