۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
مواد غذایی> مطالعات حاکی از آن است که به هیچ وجه نباید به جای شیر معمولی از شیر کم‌چرب استفاده کرد زیرا با کاهش چربی شیر میزان شکر و مواد افزودنی در آن افزایش می‌یابد.

بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن یا دلایل دیگر شیر کم‌چرب را جایگزین شیر معمولی و پرچرب می‌کنند. شاید مصرف شیر کم‌چرب نسبت به شیر پرچرب ایده خوبی باشد اما نباید شیر کم‌چرب را جایگزین شیر معمولی کرد که چربی آن کافی و به میزان متوسط است.

دانشمندان دانشگاه هاروارد بر روی ابعاد مختلف شیر کم‌چرب تحقیق کردند و نتایج تحقیقات آن‌ها نشان داد که محصولات لبنی فرآوری‌شده برای سلامتی مناسب نیستند و مواد نگهدارنده و افزودنی بسیار به آن‌ها اضافه شده است. علاوه بر این، مواد لبنی دارای مواد طعم‌دهنده و شیرین‌کننده هستند و قند خون را افزایش می‌دهند.

مواد و شکر موجود در آن‌ها می‌تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های همچون دیابت،‌ چاقی، اختلالات قلبی عروقی، تورم  و دردهای موضعی را افزایش دهد. از طرف دیگر این مواد کالری بالایی را وارد بدن می‌کنند.

به همین دلیل در بیشتر موارد محصولات لبنی و شیر کم‌چرب توصیه می‌شود که اما حقیقت این است هرچه چربی شیر کمتر باشد شکر و مواد افزودنی آن بیشتر است.

به همین شکل، شیری که چربی‌اش بیشتر است شکر و مواد افزودنی کمتری دارد. مصرف شیر به علت سرشار بودن از کلسیم بسیار توصیه می‌شود اما توجه به میزان چربی و شکر آن نیز بسیار مهم است.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 780de6a0507c489bbf7b129771e3e4e6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =