در هر ثانیه، یک نفر،هر ساعت، 4000 نفر، روزانه 100000 و در سال 36ملیون نفر در جهان، براثر گرسنگی می میرند که عاملان اصلی آن، تروریست ها هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از «فلسطین الان»، طبق آمار 2001-2004، در هر ثانیه، یک نفر،هر ساعت، 4000 نفر، روزانه 100000 و در سال 36ملیون نفر در جهان، براثر گرسنگی می میرند که عاملان اصلی آن، تروریست ها هستند.

این آماری نسبتا قدیمی بود، پس از این زمان به بعد تا کنون چه بر سر جهان آمده است؟ آمار برنامه جهانی غذا چه می‌گوید؟

حدود 805 ملیون نفر وجود دارند که غذای کافی برای خوردن در اختیار ندارند و حدود 98درصد آنها در کشورهای در حال توسعه منطقه جنوب آسیا زندگی می‌کنند و منطقه اقیانوس آرام، موطن بیش از نیمی از جمعیت جهان است که حدود یک سوم گرسنگان جهان را در خود جای داده است.

زنان، بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، ولی بیش از 60درصد گرسنگان جهان را تشکیل می دهند؛ حدود 65 درصد از گرسنگان جهان تنها در هفت کشور، اعم از هند، چین، جمهوری دموکرات کنگو، بنگلادش، اندونزی، پاکستان و اتیوپی زندگی می‌کنند؛  کمبود غذا، هر ساله، باعث مرگ پنج میلیون کودک زیر پنج سال در کشورهای در حال توسعه می شود؛ از هر چهار کودک، یک نفر از کمبود وزن، رنج می برد؛ بیش از 70 درصد از کودکانی که از کمبود وزن رنج می برند، تنها در 10 کشور زندگی می کنند که بیش ار 50 درصد این کشورها، در منطقه جنوب آسیا وجود دارد؛ سالانه، حدود 11 میلیون کودک پنج ساله در کشورهای در حال توسعه می میرند که بیماری های ناشی از سوء تغذیه و گرسنگی، 60 درصد از این فوتی ها را شامل می‌شود.

در همین حین، و در شرایطی که سالانه میلیون ها نفر از گرسنگی می‌میرند و هشدارهای ناشی از بحران های غذایی روبه افزایش است، طبق گزارش تصادفی و گزینشی انگلیسی، جهان نیمی از غذای تولیدی خود را طی فرایند تولید، ذخیره سازی، حمل و نقل و رفتارهای غیر صحیح فروشندگان و مصرف کنندگان، در سطل زباله می ریزد؛ جهان، سالانه حدود چهار میلیارد تن غذا تولید می کند که بیش از 1.2 میلیارد و نهایاتا، دو میلیارد آن، مصرف نمی‌شود؛ همچنین، مصرف کنندگان در کشورهای پیشرفته، حدود 30درصد از غذای خریداری شده خود را دور می ریزند؛ چراکه از نیازشان بیشتر است.

در شبه جزیره عربی، این داستان، جنبه های دیگر دارد؛ دبیر کل و مدیر اجرایی موسسه خیریه اطعام «بالخبر»، حمد الضویلع، از وجود روزانه چهار میلیون وعده غذایی اضافه، در خاورمیانه پرده بر می دارد که بدون استفاده از آن، به سطل زباله ریخته می‌شوند؛ این آمار مختص یک منطقه است و چه بسیار پیش می آید که بولدوزرها، چندین تن برنج و گوشت مزاد بر مصرف این افراد را دفن می‌کند.

دشمنی که جهان باید با آن مبارزه کند، گرسنگی است؛ چراکه گرسنگی و نبود عدالت، منبع تمام شرارت هاست و باید با آنانی مبارزه شود که گرسنگی را بوجود می آورند و توان و نیروی فقرا را از آنها سلب می کنند.
کد خبر 7973540c20fd4939ad12444d8be0fef7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =