کشاورزی> رییس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: دلال‌ها ۲۰ روز هندوانه را در انبارها دپو کردند تا شب یلدا گران بفروشند، مردم با خرید کم جلوی سودجویی‌ دلال‌ها را بگیرند.

حسین مهاجران در رابطه با بازار میوه با توجه به نزدیکی شب یلدا بیان داشت: به جز هندوانه و انار بازار بقیه میوه‌ها آرام و دارای ثبات است.

وی تأکید کرد: مقداری از بارهای هندوانه‌ توسط تگرگ آسیب دیده، البته داخل میوه آسیب ندیده بلکه پوست آن دچار آسیب دیدگی شده است، این نوع هندوانه‌ها تا 1300 نیز در میدان به فروش می‌رود و در غرفه‌ها نیز کیلویی 2500 تومان است اما هندوانه سالم در میدان 3500 تومان است و در سطح شهر نیز تا 4500 به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار ادامه داد: متأسفانه از فروردین ماه امسال تا آبان ماه آن چنان قیمت هندوانه پایین بود که حتی جوابگوی کرایه ماشین نیز نبود، بنابراین میناب و دزفول کمتر از گذشته هندوانه کاشت کردند.

وی تصریح کرد: با کاشت کمتر و آسیب دیدگی مقداری از هندوانه‌ها، عرضه این محصول در بازار کم شد، از طرفی دلال‌ها هندوانه‌های میناب را حدود 20 روز در انبارها انباشته کردند و همان هندوانه‌ها را که 2 هزار تومان خریده‌ بودند در حال حاضر 3500 تومان در بازار به فروش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است در چنین وضعیتی که هندوانه به دلیل شب یلدا قیمت بالایی پیدا کرده، مردم از خرید بیش از مصرف این محصول خودداری کنند تا به این ترتیب اجازه سوءاستفاده به دلال‌ها را نیز ندهند و جلوی سودجویی‌های آنان را بگیرند.

وی در رابطه با قیمت انار بیان داشت: انار نیز در حال حاضر در بازار از 3500 تومان تا 5هزار تومان به فروش می‌رسد، انار از جمله میوه‌هایی است که باب صادرات آن رونق دارد لذا مقداری از آن صادر می‌شود، البته صادرات انار موجب  نمی‌شود که ما در رابطه با این محصول کمبودی داشته باشیم بلکه حتی تا شب عید نیز انار در بازار به اندازه کافی موجود است زیرا در برخی از شهرها مانند تفت یزد این میوه را در زیر خاک نگه داشته و بعد به موقع به بازار عرضه می‌کنند.

مهاجران در رابطه با قیمت بالای گوجه فرنگی در بازار گفت: هر سال گوجه فرنگی‌های نرسیده و سبز رنگ را  در انبارها نگه داشته، رنگ کرده و به بازار عرضه می‌کردند، امسال باران این گوجه‌ها را از بین برد، سه مرکز تولید گوجه نیز نسبت به سال‌های گذشته کاشت کمتری داشتند. بنابراین تمامی این موضوعات باعث شد تا امسال عرضه گوجه کم شده و قیمت آن بالا رود.

وی در پایان بیان داشت: تا چند روز آینده گوجه‌های چابهار، بندرعباس و بوشهر وارد بازار می‎شود و  قیمت را شکسته و پایین خواهد برد. پس از آن نیز قیمت به روال عادی بازمی‌گردد، اما در حال حاضر قیمت گوجه در بازار از 5500 تومان به 4 هزار تومان رسیده و پیش بینی می‌‎کنیم که تا هفته بعد نیز به 3 هزار تومان برسد و پس از آن نیز به روال عادی خواهد رسید.

منبع:نسیم
کد خبر 7992f04b305b4b9aaa278c452f0709ef

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =