وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی استقبال می‌کند، گفت: استان گیلان ظرفیت شگرفی در زمینه کشتی‌رانی و راه آهن دارد و باید صادرات مواد غذایی، گوشت، میوه و تره بار و... به روسیه را از طریق اتاق بازرگانی این استان گسترش دهیم.

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه شورای اداری استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی این استان اظهار کرد: باید در جهت رفع نارسایی ها تلاش کنیم تا استمرار صنعت در گیلان محدود به شهرک صنعتی نشود.

وی ایجاد و توسعه سیستم های تصفیه فاضلاب را یکی از مسائل مهم زیست محیطی در شهرک های صنعتی دانست و تصریح کرد: شهرک صنعتی رشت از سیستم مناسبی برخوردار نیست اما با تشریک مساعی می توان به رفع کمبودها کمک کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان گیلان قابلیت توسعه در تمام زمینه ها را دارد، افزود: دسترسی به آبراه دریای خزر که بزرگترین دریاچه جهان محسوب می شود، یک مزیت است. در بحث بارندگی و نزولات آسمانی نیز وضعیت گیلان فوق العاده بوده و بیشترین حجم دریافت باران را نسبت به سایر استان ها دارد که این مزیت ها مولفه های خوبی برای توسعه استان هستند.

نعمت زاده با بیان اینکه دولت از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی استقبال می کند، ادامه داد: استان گیلان ظرفیت های صنعتی و معدنی دارد. البته در بخش معدن شرایط ویژه وجود ندارد اما با شناسایی همه منابع زمینی و زیرزمینی می توان به توسعه استان سرعت بخشید.

منبع:ایسنا
کد خبر 79b58137d7b942f59ffb4133d2434af6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =