مواد غذایی> در شرایطی که طی ماه‌های گذشته برخی محصولات اساسی کشاورزی مانند گوشت قرمز، مرغ، شکر و برنج بازار پر نوسان و گرانی را تجربه کرده‌اند، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: گران فروشی یک محصول مانند گوشت مرغ در خرده‌فروشی‌ها و مغازه‌های سطح شهر به وزارت جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد و این وزارتخانه تا مراکز عمده فروشی موظف به پاسخگویی است.

محمود حجتی اظهار کرد: در زمینه گوشت مرغ باید دید قیمت آن در مراکز عمده فروشی مانند میدان بهمن تهران چقدر است که بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، از کیلویی ۶۵۰۰ تا حدود ۶۹۰۰ تومان متفاومت است و این محصول که با این قیمت در مراکز عمده فروشی خرید و فروش می‌شود نباید بیشتر از کیلویی ۷۵۰۰ تومان در بازار خرده فروشی به دست مصرف کنندگان برسد.

وی تصریح کرد: اگر گران‌تر از این قیمت در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود که باید دید مسئول کنترل و نظارت کیست و به وزارت جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد.

حجتی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ تا مراکز عمده فروشی وظیفه دارد، افزود: اگر روزی قیمت گوشت مرغ در مراکز عمده‌فروشی مانند میدان بهمن به بیشتر از کیلویی ۷۰۰۰ تومان رسید وزارت جهاد کشاورزی موظف به پاسخگویی است اما اگر این اتفاق نیفتاد و در مراکز عمده‌فروشی مرغ گران شد، دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگو باشند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بازار گوشت قرمز با توجه به اینکه تامین آن عمدتا از محل تامین داخلی صورت می‌گیرد هیچ مشکلی ندارد.

وی درباره بازار شکر نیز عنوان کرد: گرچه در گذشته قیمت شکر با نوساناتی مواجه شد اما هم‌اکنون بازار این محصول متعادل شده و تعدادی از کارخانه‌های قند و شکر تولید خود را آغاز و روانه بازار داخلی کرده‌اند.

منبع:مهر
کد خبر 7ab531e6ef1147539a9fedb851929ce5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =