کشاورزی> یک مقام مسئول گفت: ۵۲ واحد تولیدکننده مرغ بر مبنای میزان نهاده‌های دامی دریافتی باید دوهزار و ۳۱۷ تن مرغ تحویل شبکه توزیع کشور می‌کردند اما این امر محقق نشده و ۴۵ واحد متخلف شناسایی شده اند.

به گزارش اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، سعید محمدی پور اظهارداشت: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی طی ماه‌های مرداد و شهریور به ۵۲ واحد مرغداری در استان تهران پنج هزار و ۷۹۴ تن نهاده‌های دامی تحویل داده شده که از این میزان باید دو هزار و ۳۱۷ تن مرغ به شبکه توزیع تحویل داده می‌شد.

وی افزود: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته شده از سوی بازرسی سازمان صمت استان تهران مشخص شد که از این تعداد مرغداری، ۴۵ واحد متخلف هستند و بر اساس میزان نهاده‌های دامی که تحویل گرفته‌اند، مرغ تحویل شبکه توزیع نداده‌اند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: واحدهای مرغداری متخلف که نهاده‌های دامی را تبدیل به مرغ نکرده و به شبکه توزیع تحویل نداده‌اند، ۲۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه شده و پرونده آنها به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

محمدی پور تصریح کرد: هر مرغداری موظف است طی بازه زمانی ۴۰ تا ۴۵ روزه بر اساس میزان نهاده‌های دامی که دریافت کرده است میزان مشخصی مرغ تولید کرده و به شبکه توزیع تحویل دهد اما بازرسی‌های صورت گرفته از سوی بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران نشان می‌دهد که از ۵۲ واحد مرغداری فعال در سطح استان تهران ۴۵ واحد مرغداری نسبت به تولید و توزیع مرغ در شبکه مرغ اقدام نکرده‌اند.

این مقام مسئول اظهارداشت: متأسفانه بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های دامی در مرغداری‌های استان تهران تبدیل به مرغ برای توزیع در شبکه‌های رسمی نشده است.
کد خبر 7c1898896cb8466babf0bd7141e7f948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =