۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
صنایع غذایی> معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه تمامی شکرهای وارداتی به کشور از مجوزهای قانونی برخوردار بوده اند، گفت: از ابتدای بهمن سال جاری برای واردات شکر عوارض گمرکی وضع شده است.


محمد رضا نادری در ارتباط با اینکه آیا شکرهای وارداتی در طول سال جاری مجوزهای قانونی داشته اند یا خیر؟ اظهار داشت: هیچ کالایی بدون ثبت سفارش از گمرک ترخیص نمی شود بنابراین نه تنها شکر بلکه هرکالای دیگری که در حجم تجاری بخواهد از گمرک ترخیص شود الزاماً باید دارای ثبت سفارش باشد.

وی ادامه داد: البته در صورتی که این کالاها ثبت سفارش هم داشته باشند طبق ضوابط ماده 11 آئین نامه صادرات و واردات مهلت زمان معین برای اظهار ورود برای آنها تعریف می شود.

معاون امور گمرکی گمرک ایران همچنین تأکید کرد: بنابراین مطمئن باشید شکرهایی که از گمرک ترخیص شده است کلیه ضوابط مقرراتی و قانونی را طی کرده اند.

نادری ضمن اشاره به اینکه ضوابط مقرراتی شامل ثبت سفارش می شود، افزود: ضوابط قانونی هم شامل مجوزهای قانونی وزارت بهداشت و استاندارد است که تمام این موارد برای واردات شکر وجود داشته است.

وی در ارتباط با اینکه حجم واردات شکر توسط اشخاص حقیقی بیشتر بوده یا اشخاص حقوقی گفت: ثبت سفارش برای هر فردی می تواند انجام شود؛ برای گمرک تفاوتی ندارد چه کسی این واردات را انجام داده بلکه آنچه مهم است رعایت ضوابط قانونی است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه شکر جزء 10 کالای اول در فهرست کالاهای وارداتی کشور است، افزود: برای شکرهای وارداتی عوارض تعریف و بخشنامه آن به گمرکات کشور ابلاغ شده است.

نادری تأکید کرد: شکرهای وارداتی چه ثبت سفارش شده قبل باشند چه جدید از اول بهمن ماه امسال باید عوارض کیلویی 200 تومان را بپردازند. این مصوبه شامل شکرهای ترخیص نشده هم می شود.

منبع:تسنیم
کد خبر 7c35a03da75a45cdb3eac65e08b727fa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =