کشاورزی> اقتصاد غذا - ایران با وجود تمایل روسیه نتوانست سهم خود را در بازار کشاورزی روسیه افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس»، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به روسیه پرداخته‌ است.

در این گزارش با بیان این‌که "ورود و افزایش ضریب نفوذ در بازار محصولات کشاورزی، هزینه‌بر و نیازمند صرف زمان است". گفته شده است: "به طور معمول تصاحب سهم کشورهایی که حضور پایداری در بازار دارند، سخت است".

بحران در روابط اتحادیه اروپا و روسیه در جولای سال 2014 فرصت بازاری بزرگی برای رقبای این اتحادیه در بازار روسیه ایجاد کرد.

اگر چه واردات کشاورزی این کشور از 44.75  میلیارد دلار در سال 2013 به 27.14 میلیارد دلار در سال 2015 کاهش یافت اما تصاحب سهم اتحادیه اروپا به عنوان شریک اصلی تجاری این کشور در تجارت کشاورزی فرصت تجاری بزرگی را ایجاد کرد.

ایران با وجود تمایل روسیه نتوانست سهم خود را در بازار کشاورزی روسیه افزایش دهد. از جمله دلایل این ناتوانی تحولات ارزی ایران و روسیه، لجستیک و پشتیبانی ضعیف تجاری در ایران، ضعف نهادی و نبود زنجیره های عرضه کالایی و تبعیض تعرفه ای واردات کالا از ایران بوده است.

کد خبر 7c4cd34390bd42398e229e08fd5ea8aa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =