صنایع غذایی> دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی از عرضه لبنیات با تخفیف 15 درصدی در فروشگاه‌های فروش فوق‌العاده ماه رمضان خبر داد و گفت: پرونده صنایع لبنی متخلفی که سال گذشته به صورت غیرقانونی قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند به تعزیرات ارجاع شده است.

رضا باکری اظهار کرد: براساس مصوبه انجمن صنفی صنایع لبنی، به کارخانه‌های تولید‌کننده لبنیات اعلام شد با برقراری ارتباط با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها محصولات خود را در فروشگاه‌های فروش فوق‌العاده ماه رمضان، با 15 درصد تخفیف عرضه کنند.

وی افزود: مصرف لبنیات در هر روز 16 هزار تن و ماهانه به حدود 475 هزار تن می‌رسد که البته مصرف انواع محصولات لبنی در ماه رمضان در برخی از کالاها جابجا می‌شود ؛به عنوان مثال تقاضا برای مصرف شیر و پنیر در ماه رمضان افزایش و تقاضا برای مصرف دوغ و ماست کاهش می یابد؛ بنابراین برند‌های صنایع لبنی نیز براساس این الگو تولیدات خود را تغییر می‌دهند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تاکید کرد: هیچ کمبودی برای تامین لبنیات مورد نیاز در ماه رمضان وجود ندارد و صنایع لبنی تنها براساس شیر خام دریافتی خود از دامداران تولیدات را در راستای میزان نیاز مصرفی مردم تغییر می‌دهند.

ارجاع پرونده لبنیاتی‌های متخلف به سازمان تعزیرات

باکری اظهار کرد: در سال گذشته برخی از برندهای صنایع لبنی که قیمت برخی از محصولات تولیدی خود به ویژه شیرکم‌چرب را به صورت غیرقانونی افزایش داده بودند، از سوی سازمان بازرسی مورد هشدار قرار گرفتند اما برخی از برند‌ها توانستند با اسناد و مدارک موجود اثبات کنند که میزان افزایش قیمت آنها دقیقا برابر با میزان خروج از حاشیه زیان بوده است و این موضوع مورد پذیرش قرار گرفت و پرونده آنهایی که نتوانستند ادعای خود را به اثبات برسانند به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: تخلف و افزایش غیرقانونی قیمت محصولات لبنی که در سال گذشته اتفاق افتاد در کل صنایع لبنیات عمومیت ندارد و تولید هر کالایی که در کارخانه‌های لبنی زیان‌ده شود (این مساله در سال گذشته عمدتا برای شیر کم‌چرب اتفاق افتاد)، مشمول افزایش قیمت از سوی کارخانه‌ها برای خروج از حاشیه زیان می‌شود که البته در برخی از برندها میزان افزایش قیمت با حاشیه ضرر سنخیت نداشت.


منبع:ایسنا
کد خبر 7cd14b85f0754d3282ea67f60a4205a7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =