کشاورزی> امروز مبلغ هشت میلیارد تومان از مطالبات 50 هزار خانوار چایکار پرداخت شد و تا روزهای آینده با مساعدت کارخانه‌ها مابقی شش میلیارد و 500 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور  از آغاز پرداخت باقیمانده مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امیدوار هستیم با همکاری کارخانه‌ها، تا پایان هفته جاری مطالبات کشاورزان تسویه شود.

محمدولی روزبهان با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت و حدود ۱۰ درصد آن باقی مانده بود، افزود: از امروز پرداخت ۱۰ درصد باقی مانده مطالبات چایکاران آغاز شده است؛ به‌گونه‌ای که تا روز گذشته ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب چایکاران واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز حدود هشت میلیارد تومان از مطالبات واریز شد؛ به‌گونه‌ای که در مجموع تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد و 500 میلیون تومان از طلب کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: حداکثر شش میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر از مطالبات چایکاران باقی مانده است که با همکاری کارخانه‌ها روزهای طی آینده این میزان نیز تسویه خواهد شد.

روزبهان با بیان اینکه ۶۷ درصد مطالبات سهم دولت و ۳۳ درصد سهم کارخانه‌ها است، تصریح کرد: دولت سهم خود را تأمین کرده و امیدواریم با همکاری که کارخانه‌ها انجام می‌دهند تا پایان هفته جاری چایکاران کشور هیچ طلبی از دولت نداشته باشند.

وی یادآور شد: طی روزهای آینده هیچ چایکاری بابت بهای برگ سبز چای از دولت طلبکار نخواهد بود.

روزبهان در پایان تأکید کرد: از 50 هزار خانوار چایکار که در 21 هزار هکتار از باغ‌های چای به بهره‌برداری می‌پردازند با افزایش 33 درصدی در تولید برگ سبز چای تا روزهای آینده مطالبه‌ای نخواهیم داشت.

منبع:ایانا
کد خبر 7ecf46e1a9b047b38bf726d57450ac7f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =